غرضي:

اختلاف زیادی با هاشمی داشتم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده تا سال ۷۶ با آقای هاشمی مرید و مراد بودیم اما در اداره كشور اختلاف زیادی با هم داشتیم.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس، سید محمد غرضی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز در دیدار جمعی از دانشجویان گفت: من با تکنولوژی زندگی کرده‌ام و توسعه برق و تأمین شبکه‌های مخابراتی و نفتی از جمله اقدامات بنده بود.
وی افزود:‌ وقتی وزیر نفت شدم وزیر ژاپن به من گفت که تو بر دو بال توسعه یعنی نفت و انرژی سوار هستی. بنده در تمام خدماتی که در حوزه‌های مخابرات و نفت دادم هرگز از مالیات مردم استفاده نکردم.
غرضی تأکید کرد: سیاست کشور عبارت است از انعکاس استعداد کشور اگر این انعکاس مثبت باشد کشور رو به توسعه است اما اگر منفی باشد رو به زوال می‌رویم.
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: کشور در صورتی می‌تواند به حیات خود ادامه دهد که نیروی جوان را با تکنولوژی پیشرفته آشنا کند در این صورت درآمد کشور خود به خود حاصل می‌شود.
وی با اشاره به تحریم ایران از سوی غرب گفت: تحریم در سیستم‌های ستادی مؤثر است اما در زیر مجموعه‌ها مؤثر نیست. من تمام خدماتم را در زمان تحریم به مردم ارائه کردم. دنیا دست سیاست نیست دست تحرک نیروی انسانی است. همه چیز در دنیا قابل حل است و من تحریم را یک ابزار سیاسی می‌دانم.
غرضی با اشاره به اهمیت جایگاه تولید گفت: تولید داخلی وقتی شکل می‌گیرد که به صرفه باشد. در کشور ما هزینه سرمایه بسیار بالاست و از 100 سال پیش تولید متوقف شده است چون تورم داریم.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ملت ما سه حرکت عمده در تاریخ انجام داده یکی برپا کردن مشروطه، دیگری ملی کردن صنعت نفت و مورد آخر 22 بهمن است. در هر سه مورد اقلیت‌های مذهبی شریک بودند و هیچ فرقی با بقیه نداشتند.
غرضی ادامه داد: البته ممکن است در برخوردهای تعاملی این اقلیت‌ها دچار گرفتاری‌هایی باشند اما هیچ‌وقت در کشورمان در این خصوص مشکل جدی نداشتیم.
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به ارز چند نرخی گفت: کشور با ارز چند نرخی به قهقرا می‌رود. از سال 60 که بنده وارد دولت شده‌ام با ارز چند نرخی مخالف بودم اما دولت‌هایی که آمدند به آن توجه نکردند.
غرضی در خصوص مسائل آموزشی نیز اظهار داشت: آموزش تحمیلی و تزریقی کمکی به معاش مردم نمی‌کند. رضاشاه با ساخت مدارس این نوع آموزش را شروع کرد که کمکی به زندگی مردم نکرد. اشکال کار در عدم اشتغال این است که آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی برای کار موفق نبوده است.



این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد:‌ به همین دلیل باید توسعه آموزش مهارتی را جایگزین توسعه آموزش محفوظات، تئوری و مدرکی که به درد جامعه نمی‌خورد کنیم.



سیستم آموزش عالی ما نیز نکاتی را آموزش می‌دهد که به درد خارج از کشور می‌خورد نه داخل کشور، متأسفانه جهان سوم هزینه نیروی انسانی جوان جهان پیشرفته را می‌دهد.



غرضی خاطرنشان کرد: فرهنگ نه تزریقی است نه تحمیلی کسانی که نگران فرهنگند ارتباطشان با توده مردم قطع است چون مردم فرهنگ بیگانه را نمی‌پذیرند.



وی ادامه داد: من نگران فرهنگ عمومی جامعه نیستم، آنها که نگران فرهنگند می‌خواهند ذهنیت‌های خودشان را به عنوان فرهنگ به جامعه تزریق کنند.



غرضی در خصوص برنامه‌هایش برای مقابله با بی‌بندوباری‌ها در جامعه گفت: کسانی که دغدغه معاش ندارند به دنبال این موضوعات می‌روند. معاش حلال زندگی می‌آورد و معاش حرام بی‌بندوباری.



وی در خصوص شانس پیروزیش در انتخابات اظهار داشت:‌ من پیروز تاریخ هستم و پیروز مقطعی نیستم. من رقیب نیستم و با کسی کار ندارم و ملت به واسطه حضور و وجودش پیروز است.



غرضی با بیان اینکه به شورای نگهبان اعلام کردم که به نفع کسی کنار نمی‌روم گفت: چون نفعی در گذشتگان نبوده و اگر این هفت نفر هم به دنبال گذشتگان بروند نفعی ندارند به میدان آمدم.



این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: خدا لعنت کند کسی که این انتخابات را به تضاد اجتماعی تبدیل کند. من راجع به برنامه‌های خودم با مردم حرف می‌زنم نه راجع به اشخاص.



غرضی در خصوص رابطه‌اش با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: واقعه 15 خرداد که اتفاق افتاد، چند روزی آیت‌الله طالقانی آزاد شد و ما متوجه شدیم که مسجد هدایت شلوغ شده است و به آنجا رفتیم و دیدم که آقای هاشمی سخنرانی می‌کرد این اولین دیدار ما بود.



وی افزود: بنده و آقای هاشمی تا سال 76 مرید و مراد بودیم اما در اداره کشور حسابی با هم درگیری داشتیم یکی از این موارد بحث فروش نفت بود.



غرضی تأکید کرد: اختلاف در نظریه‌پردازی اداره جامعه میان من و آقای هاشمی خیلی زیاد است و فاصله زیادی با ایشان دارد.



این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اینکه آیا برنامه‌ای برای اداره کشور دارد، گفت: من فکر نمی‌کردم که تأئید شوم زیرا نه از من برنامه خواستند و نه کاری به من داشتند اما اسمم را اعلام کردند و وقتی از آقای کدخدایی دلیلش را پرسیدم گفت ما از کسانی که نمی‌شناسیم برنامه می‌خواهیم شما را می‌شناسیم.



وی افزود: ایجاد این همه مشترک گاز و تلفن نشانه وجود یک برنامه نرم‌افزاری و هدف مشخص از سوی من است. حالا برخی کتاب چاپ می‌کنند و می‌گویند این برنامه ماست. برنامه باید هدف پیوند داشته باشد.



غرضی در خصوص رد صلاحیت آقای هاشمی نیز گفت: رد شدن آقای هاشمی به من ربطی ندارد و باید از شورای نگهبان پرسیده شود.



این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه من متعلق به متن مردم هستم تأکید کرد: من نه مدیر هستم و نه تکنوکرات بلکه هدفم خدمت به مردم است.



غرضی شکست در عرصه تولید خودرو را تورم و هزینه پول بالا دانست و گفت:‌ تا زمانی که دولت ضد تورمی به وجود نیاید و پول ملی تثبیت نشود این مشکل حل نمی‌شود.



وی با اشاره به افزایش نرخ در زمان دولت سازندگی گفت: در اداره کشور یا اصل بر روی کار است یا سرمایه. اصل برای من کار است. متأسفانه به جای اینکه روش‌های اشخاص گذشته مورد توجه قرار بگیرد افراد را کانون توجه قرار می‌دهند.



غرضی ادامه داد: بنده 20 سال شاگرد امام و سرباز ایشان بودم و ایشان نه ستاد، نه روزنامه و نه مجله داشت.



این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: من به مردم می‌گویم به اشخاص و دولت‌هایی که دست در جیب مردم می‌کنند اعتماد نکنید و به نسل بعد هم اعلام می‌کنم اگر بر رسانه تکیه کنند ضرر خواهند کرد.



غرضی تصریح کرد: آقای بهشتی در اوایل انقلاب به من گفتند که به حزب بروم و من قبول نکردم. وقتی دلیل را پرسیدند گفتم از این منبری که درست کرده‌اید جز موریانه بالا نمی‌رود.



وی افزود: موسوی عضو انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی بود و در سال 56 به شهید بهشتی نزدیک و وارد حزب می‌شود و آقای باهنر و دوستانش او را وزیرخارجه کردند. در همان زمان من هم سمت‌های مختلفی داشتم و سرباز امام بودم اما آقای موسوی از طریق حزب وارد حکومت شد.



غرضی با اشاره به وضعیت آقای کروبی نیز گفت: وی از زحمت‌کش‌های انقلاب اسلامی بود اما فرهنگ حکومتی‌اش نه به آقای هاشمی و نه هیچکس دیگر نمی‌خورد و برای خود یک مرجعیت قائل است و پای آن می‌ایستد.



وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحریم‌ها اظهار داشت: تحریم‌ها نتیجه این ایستادگی ما در مقابل حق مسلم کشور است، ما کار خلافی نکرده‌ایم در حالی که آنها می‌گویند شما به دنبال بمب اتم هستید.



غرضی گفت: پاسخ من به آنها این است که زمانی که بنده استاندار خوزستان بوده‌ام و عراقی‌ها دزفول را بمباران می‌کردند به امام (ره)گفتیم که اجازه دهید بصره را بزنیم اما امام(ره) مخالفت کردند الآن هم ما احتیاجی به بمب اتم نداریم.



این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در خصوص ارتباط با آمریکا نیز گفت: رابطه ما با آمریکا تعامل در میدان عمل است نه مذاکره.



غرضی همچنین در خصوص حوادث سال 88 نیز گفت: کل ملت متعلق به انقلاب اسلامی هستند اما به دلیل برخی اقدامات سیاسی یک عده فرار کردند یک عده زندانی شدند و یک عده کشته در حالیکه برخی آقایان می‌توانستند از آن جلوگیری کنند.



وی در بخش دیگری از این دیدار اظهار داشت: در صورتی که رئیس‌جمهور شوم حق امضای کار فیزیکی را از وزرا می‌گیرم. اداره وزارتخانه باید تابع قانون باشد و وزیر هم فقط مقررات را به کشور اعلام کند. باید دولت الکترونیک به وجود بیاوریم.



غرضی در پایان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تعاملش با سپاه در حوزه اقتصادی چگونه خواهد بود، گفت: تمام کشور آزادند فعالیت کنند اما تابع مقررات. اگر سپاه پروژه‌ای را با قیمت، زمان و کیفیت بهتر اجرا می‌کند این پروژه برای اوست و اگر بخش خصوصی بهتر این کار را انجام می‌دهد این پروژه متعلق به بخش خصوصی است.

۱۳۹۲/۳/۱۲

اخبار مرتبط