جنجال سفیر همجنس‌باز آمریكا در دومینیكن

رهبران كلیسا در جمهوری دومینیكن كه از لحاظ فرهنگی محافظه كار است از اینكه رئیس جمهور اوباما یك فعال همجنس باز علنی را به عنوان سفیر آمریكا در كشورشان نامزد كرده است خشمگین هستند.

به گزارش نما به نقل از روزنامه واشنگتن تايمز، کاردينال نيکولاس دو خِسوس لوپز سراسقف سانتو دومينگو پايتخت جمهوري دومينيکن، اسقف پابلو سِدانو و کشيش کريستوبال کاردوزو رهبر انجمن اخوت انجيلي اين جمهوري از رئيس جمهور دانيلو مِدينو خواستند نامزدي "جيمز بروستر" وکيل اهل شيکاگو را به عنوان سفير آمريکا در کشورشان رد کند.
کشيش کاردوزو هفته گذشته گفت: اين توهيني به آداب و رسوم خوب دومينيکن است.

اسقف سدانو اين نامزدي را به علت نشان دادن بي احترامي محکوم کرد و گفت: اگر وي بيايد دچار مشکل مي شود و مجبور خواهد شد کشور را ترک کند.

سراسقف لوپز به خبرنگاران در سانتو دومينگو گفت: انتظار هر چيزي از آمريکا مي رود.

بروستر رئيس مشترک امور همجنس بازان در کميته ملي دموکراتيک آمريکا و يکي از جمع کنندگان عمده کمک براي اوباما، يکي از پنج همجنس بازي است که اوباما به عنوان سفيران آمريکا در ماه ژوئن نامزد کرد.

وي دنيِل بِير مسئول وزارت خارجه را به عنوان سفير آمريکا در سازمان امنيت و همکاري اروپا که پنجاه و هفت کشور عضو آن هستند، جان بِري مدير سابق دفتر مديريت پرسنل را به عنوان سفير آمريکا در استراليا، جيمز کاستوس مدير اچ بي او را به عنوان سفير آمريکا در اسپانيا و روفوس گيفورد را به عنوان سفير آمريکا در دانمارک معرفي کرده است.

۱۳۹۲/۴/۱۰

اخبار مرتبط