نقوي حسيني خبر داد:

آغاز سفر 5روزه هیات پارلمانی به لبنان و سوریه

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این كه سفر 5 روزه هیات پارلمانی این كمیسیون به لبنان و سوریه امروز آغاز شد، گفت: یكی از پیامهای این سفر به مقامات لبنان و سوریه اعلام حمایت دولت و ملت ایران از جبهه مقاومت است.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، اظهار کرد: هیات پارلمانی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ریاست بروجردی و همراهی فتح‌الله حسینی و جواد کریمی قدوسی دو عضو دیگر کمیسیون امروز صبح عازم لبنان شد و قرار است این هیات با مقامات لبنان و حزب‌الله ملاقات داشته باشند.

وی افزود: این هیات بعد از لبنان به سوریه خواهند رفت و در آنجا نیز ملاقاتهایی با مقامات ارشد سوریه خواهند داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هیات پارلمانی 3 پیام مهم را در این سفر به مقامات لبنان و سوریه اعلام می‌کند، گفت: اولین پیام این است که دولت و ملت ایران با هر نوع دخالت نظامی بیگانه در امور سوریه به شدت مخالف است و تمام تلاشش را به کار خواهد گرفت تا کشور بیگانه چنین امکانی را برای دخالت در سوریه پیدا نکند.

نقوی حسینی ادامه داد: همچنین در این سفر حمایت دولت و ملت ایران از جبهه مقاومت و مقابله با تجاوزگری‌های رژیم اشغال‌گر قدس اعلام خواهد شد.

وی اعلام انزجار دولت و ملت ایران از بکارگیری سلاح‌های شیمیایی را به عنوان سومین پیام هیات پارلمانی به مقامات سوریه و لبنان عنوان و اظهار کرد: این سلاح‌ها توسط دولت‌های غربی تولید شده و در اختیار معارضین قرار گرفته است و معارضین تنها با کشورهای دارنده‌ی این سلاح‌ها ارتباط دارند.

نقوی حسینی با بیان اینکه دولت و ملت ایران خود قربانی به کارگیری سلاح‌های شیمیایی هستند، گفت:همین دولت‌های غربی این نوع سلاح‌ها را برای به کارگیری علیه ایران در جنگ نابرابر و ناجوانمردانه در اختیار صدام قرار دادند لذا ایران که خود قربانی بکارگیری سلاح‌های شیمیایی است، از استفاده از هرگونه سلاح شیمیایی در منازعات انزجار خود را اعلام می‌کند.

وی در پایان گفت که هیات پارلمانی چهارشنبه هفته جاری باز می‌گردد و گزارش سفر خود را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رئیس مجلس ارائه خواهد کرد.

۱۳۹۲/۶/۹

اخبار مرتبط