"ياسر هاشمي"شخصاً عزل و نصب‌هاي دانشگاه آزاد را برعهده دارد؛

خانواده سالاری در دانشگاه آزاد حاكم شده

عکس خبري -خانواده سالاري در دانشگاه آزاد حاکم شده

مدیرعامل خبرگزاری آنا با بیان اینكه هیچ‌كس حاضر نیست با حضور میرزاده و یاسر هاشمی خبرگزاری را تحویل بگیرد، گفت: متاسفانه خانواده سالاری در دانشگاه آزاد حاكم شده و یاسر هاشمی رفسنجانی عزل و نصب‌ها در این دانشگاه را برعهده دارد.

به گزارش نما، رضا همدانچی مدیرعامل خبرگزاری آنا در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تغییر و تحولات جدید در زیرمجموعه‌های دانشگاه آزاد، گفت: بنده روز گذشته با تماس تلفنی دفتر آقای میرزاده از مدیرعاملی خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی برکنار و عبدالرسول وصال با حکم سرپرست دانشگاه آزاد به عنوان سرپرست خبرگزاری آنا منصوب شد.

وی افزود: پس از برکناری بنده و انتصاب وصال، وی در محل خبرگزاری حضور یافت اما اعلام کرد که این مسئولیت را قبول نخواهد کرد. وصال تاکنون سرپرستی خبرگزاری دانشگاه آزاد را رد کرده است.

مدیرعامل خبرگزاری آنا خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد در حال حاضر دچار "چند مدیریتی" شده و علی‌رغم صحبت‌هایی که میرزاده در مصاحبه‌اش بیان کرد، شمشیرها را از رو کشیده‌ و بلدوزرها را برای تخریب مدیران انقلابی به حرکت درآورده‌ است.

همدانچی تاکید کرد: بنده برای برگزاری مراسم تودیع‌ام، لحظه‌شماری می‌کنم و حتی روز گذشته نیز به آقایان اعلام کردم که آمادگی دارم تا ساعت 10 صبح امروز مراسم تودیع بنده و معارفه سرپرست جدید برگزار شود اما تاکنون مسئولان دانشگاه اطلاعی درباره برگزاری مراسم تودیع و معارفه به بنده نداده‌اند.

وی در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: امروز و برای حفظ آرامش تحریریه خبرگزاری، در دفترم حضور پیدا کردم و در حال حاضر نیز در خبرگزاری حضور دارم و منتظرم مسئولان دانشگاه که این همه برای برکناری‌ام عجله داشتند، بالاخره سرپرستی پیدا کرده و معرفی کنند تا خبرگزاری را به وی تحویل دهم.

مدیرعامل خبرگزاری آنا افزود: آنطور که اطلاع یافتم، مسئولان دانشگاه هر گزینه‌ای که برای سرپرستی خبرگزاری انتخاب می‌کنند، آن گزینه حاضر به پذیرش این مسئولیت تحت امر یاسر هاشمی و حمید میرزاده نیست.

همدانچی با اشاره به اینکه مسئولان دانشگاه با قلدری، زور و اقدامات غیرقانونی می‌خواهند گزینه‌های خود را در دانشگاه سر کار بیاورند، خاطرنشان کرد: بنده در حالی در اسفندماه سال 90 و با حکم فرهاد دانشجو این مجموعه رسانه‌ای را تحویل گرفتم که «آنا» تنها یک سایت خبری بود و با 4 الی 5 نیرو فعالیت می‌کرد اما پس از گذشت یک سال و 6 ماه از مدیریتم، این سایت به یک خبرگزاری رسمی و اثرگذار و البته با نیروهای ارزشمند و متعهد تبدیل شده است؛ نگرانی‌ام این است که این سرمایه دانشگاه به دست اغیاری بیفتد که یک سر در لندن و یک سر در ایران دارند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به انتصاب "احسان مازندرانی" به عنوان سرپرست روزنامه فرهیختگان کرد و در این باره اظهار داشت: واقعا آیا معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد می‌تواند امثال آقای مازندرانی را که مدرک دیپلم داشته و در سوابق خود زندانی امنیتی هم دارند، به عنوان مدیرمسئول یک روزنامه رسمی در کشور تایید کند؟

مدیرعامل خبرگزاری آنا خاطرنشان کرد: در طی چند روز گذشته متوجه شدم که آقای میرزاده که سابقه فراوانی در حوزه مدیریتی کشور دارد، تصمیم‌گیر نهایی در دانشگاه آزاد نیست. بنده از این دانشگاه می‌روم اما به عنوان یک فعال رسانه‌ای به آقای میرزاده توصیه می‌کنم که خودش تصمیم‌گیر نهایی باشد. در حال حاضر در محیط دانشگاه آزاد همه متوجه شده‌اند که عزل و نصب‌ها و مدیریت این دانشگاه با آقای میرزاده نیست بلکه با یاسر هاشمی رفسنجانی است.

همدانچی تاکید کرد: پس از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی خانواده سالاری و قبیله سالاری نباید در دستگاه‌های کشور حاکم شود.

"امروز خانواده هاشمی رفسنجانی مجددا به دانشگاه آزاد بازگشته و این خانواده نباید این امر را پیروزی تلقی کند، بلکه اقدامات خانواده هاشمی در آینده به ضررشان تمام خواهد شد."

وی با اشاره به اینکه مردم باید بدانند که در حال حاضر یاسر هاشمی به نمایندگی از خانواده هاشمی تصمیم‌گیر نهایی در دانشگاه آزاد است، گفت: متاسفانه "خانواده‌سالاری" در حال حاضر به جای شایسته‌سالاری در دانشگاه آزاد حاکم شده است.

همدانچی در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا همچنان در خبرگزاری دانشگاه آزاد مدیریت خواهید کرد یا خیر، خاطرنشان کرد: منتظرم تا آقایان بالاخره کسی را پیدا کنند تا این خبرگزاری را تحویل بگیرد اما تا زمان معرفی سرپرست جدید خبرگزاری، به فعالیت خود ادامه خواهم داد.

۱۳۹۲/۷/۲

اخبار مرتبط