تركیه با جدایی اقلیم كردستان از عراق مخالفت كرد

عکس خبري -ترکيه با جدايي اقليم کردستان از عراق مخالفت کرد

دولت تركیه، روز دوشنبه، مخالفت شدید خود را با جدایی اقلیم كردستان از عراق در پی هجوم گروه تروریستی «داعش» به شمال و غرب عراق اعلام كرد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بولن آرنچ» معاون نخست‌وزیر ترکیه در پایان نشست کابینه این کشور، گفت: «تمام جهان می‌داند موضع رسمی این است که عراق نباید تجزیه شود، اسلحه کنار گذاشته شود و خونریزی‌ها پایان یابد و عراق جامعه‌ای یکپارچه و متحد باقی بماند.»

آرنچ درخواست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را درباره تاسیس یک دولت سمتقل کرد در شمال عراق، کاملا رد و تأکید کرد «عراق دارای دولت و قانون اساسی است.»

در حالی دولت «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه با استقلال اقلیم کردستان عراق به شدت رد می‌کند که همزمان برای برقراری روابطی مستحکم با اقلیم کردستان بویژه همکاری در زمینه نفت، تلاش می‌کند.

براساس این گزارش، گروه تروریستی «داعش»، روز یکشنبه از تشکیل به اصطلاح «خلافت اسلامی» در مناطق تحت اشغال خود در سوریه و عراق خبر داد.

حمله مسلحانه گروه‌های تروریستی به عراق نگرانی‌ها را درباره جدایی کردستان عراق از بغداد افزایش داده است بویژه اینکه داعش با اشغال برخی از مناطق و شهرهای این کشور، بین اقلیم کردستان در شمال و مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی عراق در جنوب تا حدودی فاصله ایجاد کرده است.

۱۳۹۳/۴/۱۰

اخبار مرتبط