«وكالت» در سوریه حرام شد!

گروهك تروریستی داعش در تداوم سختگیری های به ظاهر شرعی خود، حرفه وكالت را مغایر با شرع دانست و فعالیت وكلا را در استان رقه سوریه ممنوع كرد. داعش با ممنوع كردن كار وكالت باعث شده عمده وكلا برای تامین هزینه زندگی به كارهایی مثل فروش میوه و سبزی روی بیاورند.

به گزارش نما به نقل از العالم، داعش در تداوم سختگیری‌های به ظاهر شرعی خود، حرفه وکالت را مغایر با شرع الهی دانست و فعالیت وکلا را ممنوع اعلام کرد. به نوشته روزنامه ˈالمرصدˈ، البته با فعالیت آنچه که در تشکیلات گروه تروریستی داعش به نام دادگاه های شرعی یا هیئت های شرعی معروف است، به نظر می رسد وجود حرفه ای به عنوان وکالت در مناطق تحت تسلط این گروهک بی معنی باشد.

"داعش" با ممنوع ساختن کار وکالت در استان "رقه" در شمال سوریه، باعث شده عمده وکلای مقیم این استان برای تامین هزینه زندگی خود به کارهایی مثل فروش میوه و سبزی روی بیاورند.

داعش از سال گذشته با تسلط بر استان رقه در شمال سوریه زندگی را بر ساکنان این استان سخت و طاقت فرسا کرده است. به نوشته روزنامه "المرصد"، داعش همچنین مانع از خروج دانش آموزان دبیرستانی از رقه برای شرکت در دوره آموزش تکمیلی شد.

روز گذشته در شرق رقه شماری از زندانیان دربند داعش از حبس گریختند. اما در عرصه تحولات میدانی روز گذشته در "عین عیسی" استان رقه، ارتش سوریه به مواضع داعش حمله کرد. از سوی دیگر 12 گروه وابسته به "ارتش آزاد"(مخالفان مسلح سوری) در "دیرالزور" تشکلی جدید به نام "ارتش شیرهای شرق" را برای مقابله با داعش تشکیل دادند.


عملیات ارتش سوریه علیه تروریست ها

ارتش سوریه
ارتش سوریه طی عملیاتی علیه گروه های مسلح در السرمانیه ادلب تعدادی از تروریست ها را به هلاکت رساند. ارتش همچنین مراکز تجمع گروه های مسلح در معره النعمان، کورین، المستریحه، تل اللوز و حمیمات الدایر را هدف قرار داد.

در دمشق بر اثر اصابت چند گلوله خمپاره به مسجد عمر یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شد. در حمص 21 فرد مسلح ساکن دیر لعلبه، بابا عمرو، باب الدریب، القصیر و روستای الضبعه پس از تحویل سلاح تعهد دادند که دیگر دست به اقدامات مسلحانه علیه امنیت ملی سوریه نزنند.

در حومه درعا ارتش سوریه طی عملیاتی علیه گروه های مسلح تعدادی از آنها را به هلاکت رساند.

۱۳۹۳/۵/۱۵

اخبار مرتبط