كری ستاره برزیلی برای پرسپولیس

ادر لوسیانو ادینیو برزیلی شماره 30 تراكتورسازان كه این روزها یكی شاخص‌ترین تراكتوری در بین هوداران است گفتگویی در تبریز با خبرنگار آی اسپورت داشته است كه از پیشنهادات استقلال و سپاهان و پرسپولیس سخن گفته و برای این بازی پرسپولیس نیز وعده سه گل را داده است و سوپرایزی كه در استادیوم آزادی خواهد داشت.

چگونه به تراکتور آمدید و این در شرایطی بود که استقلالی‌ها قبل از تراکتور خواستار شما بودند و همه چیز را تمام شده عنوان می‌کردند؟

من تا دو ماه قبل از اینکه به برزیل بروم هیچ تماسی از ایران و از هیچ تیم ایرانی نداشتم تا اینکه امیر مختاری از طرف باشگاه تراکتور با من تماس گرفتند و من اول با خانمم صحبت کردم و بعد با احمد کامدار که در مس کرمان هم بازی بودم تماس گرفتم و تشویقم کرد که به تبریز بروم. قلعه نویی مربی بزرگ و خوبی است ولی با من برای رفتن به استقلال صحبتی نکرده بود و زمانی که من به تراکتور آمادم از خیلی از تیم‌ها تماس گرفتند، استقلال، پرسپولیس، سپاهان و … با من تماس داشتند ولی من با تراکتور تمام کرده بودم

الان از شرایط خود در تراکتور رضایت دارید؟

تراکتور و تبریز را خیلی خیلی دوست دارم. قبل از آمدن به تراکتور می‌دانستم تراکتور تیم بزرگی هست و تبریز شهر زیبای با مردمانی مهربان هستند و می‌دانستم که این تیم هواداران زیادی دارد و هواداران این تیم بیشتر از پرسپولیس و استقلال هستند. من دوست ندارم در بارسا و یا رئال و یا بایرن روی نیمکت بنشینم ولی خوشحالم که در تراکتور بازی می‌کنم و گل می‌زنم. مردم من را دوست دارند و مرا صدا می‌زنند و در خیابان من را می‌بینند و می گویند آی لاویو ادینیو.

تبریز را نسبت به شهرهای دیگر ایرانی بوده‌اید، چگونه دید و یا مورد جالب بوده است؟

روز اول که به تبریز آمدم با احمد به جای رفتیم به اسم سردرود و ماهی خوردیم که خیلی با حال بود و از یادم نمی‌رود و جو استادیوم تبریز را دوست دارم و خیلی جالب است و دوست دارم که بازی‌ها زود به زود باشد تا زودتر در تبریز بازی کنیم تا استادیوم را ببینم و گل بزنم و با آنان شادی کنم. یک ماه هست که به تبریز آماده‌ام و همه جا را ندیده‌ام ولی لاله پارک و شاه گلی را دیده‌ام و خیلی جای خاصی هستند و متفاوت از جاهای که در کل دنیا دیده‌ام و دوست دارم به انجا بروم و با مردم روبرو بشم و آن‌ها بگویند ادینیو آی لاو یو و من جواب بدهم من هم دوستتان دارم. خیلی خوشحالم که این مردم مهربان مرا دوست دارند و من هم آن‌ها را دوست دارم و می‌خواهم خوشحالشان کنم. یادم رفت بگویم که تپه رشدیه را هم خیلی دوست دارم و وقتی بالای آن می‌روی هم ورزش هست و هم همه تبریز را از آن بالا می‌بینی زیبا هست که بروی آنجا شیشلیک بخوری و تبریز را نگاه کنی

در دو بازی گذشته تراکتور، شما صاحب پنالتی شدید و هواداران اسم شما را صدا زدند ولی یک پنالتی را کیانی زد که اوت شد و دیگری را هم ایرانپوریان گل کرد، در این مورد نظرتان چیست؟

تیم یک مربی دارد و آن شخص رسول خطیبی است و تصمیم گیرنده در ضربات پنالتی نیز شخص مربی است. مربی گفت پنالتی را مهدی کیانی بزند ولی هواداران من را صدا زدند که من از تشویق خوشحال می‌شوم ولی در آن لحظه مهدی کیانی استرس گرفت و آن پنالتی را خراب کرد و مهدی، کاپیتان تیم ناراحت شد و من از این موضوع خیلی ناراحت شدم. چون مهدی کیانی بخاطر تشویق شدن من به آن شرایط افتاده بود. در هر تیمی یک پنالتی زن مشخصی وجود دارد و در مواقع پنالتی نیز آن بازیکن باید تشویق شود مثلا در بارسا مسی پنالتی می زند و همیشه او تشویق می‌شود نه بازیکن دیگر، در رنال هم رونالدو چنین شرایطی دارد و در تراکتور مهدی کیانی پنالتی زن تیم است و باید او تشویق شود.

ولی هواداران شما را نیز خیلی دوست دارند و شما هم با آنان شادی گل را برگزار می‌کنید و اما جریان قلبی که به هواداران می‌فرستید جریان خاصی دارد؟ چون قبلا چنین شادی گلی از شما ندیده بودیم؟

وقتی تازه به تبریز آمده بودم در خیابان و لاله پارک و یا در ماشین مرا می‌دیدند و دستان خود را قلب می‌کردند و می‌گفتند آی لاو یو ادینیو و من از این برخوردها خیلی خوشحال می‌شوم که تصمیم گرفتم بعد از گلزنی به طرف آن‌ها بروم و قلبم را به آن‌ها هدیه کنم تا آن‌ها هم مثل من خوشحال بشوند. این کار من تشکر از محبت آن‌ها است و می‌خواهم بگویم این علاقه و قلب دادن‌ها دو طرف است

تراکتور را در این فصل چگونه و در چه جایگاهی می‌بینید؟

همه در ایران به این باور رسیده‌اند که تراکتور تیم بزرگ و خوبی دارد و برای موفقیت این تیم باید فکر بازیکن و کادر فنی درگیر مشکلات دیگر نشود تا با تمرکز به موفقیت نزدیک شد و من فکر می‌کنم اگر مشکلات تیم حل شود و بازیکنان هیچ مشکلی نداشته باشند می‌تواند در لیگ و حذفی و آسیا موفق شود.

بازی با پرسپولیس را چگونه می‌بینید؟

با 4 روز تمرینات خوب و و با تمرکز بالا به تهران خواهیم رفت و تنها هدف ما کسب 3 امتیاز است. من می دانم که در این بازی ما هواداران خود را خواهیم داشت و نصف استادیوم آزادی برای تراکتور است که جو خاصی را شاهد خواهیم بود و حضور هواداران در آزادی کمک زیادی در این برد خواهد داشت

بازی را با چه نتیجه پیش بینی می‌کنید؟

من پیش بینی می‌کنم که این بازی را 3 بر صفر خواهیم برد و هر 3 گل را من خواهم زد که 2 پاس گل آن را احمد کامدار خواهد داد و بعد از گلزنی سوپرایزی را برای هواداران تراکتور خواهم داشت.


خبر

۱۳۹۳/۶/۱۳

اخبار مرتبط