نسخه چاپی

عضو كمیسیون امور داخلی كشور و شوراها در مجلس مطرح كرد:

احزاب باید برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی كادرسازی كنند

عکس خبري -احزاب بايد براي تحقق گام دوم انقلاب اسلامي کادرسازي کنند

عضو كمیسیون امور داخلی كشور و شوراها در مجلس با اشاره به نقش تحزب گرایی در تقویت گام دوم انقلاب اسلامی گفت: احزاب در واقع كادرسازی را بر عهده دارند و باید زیرساخت‌ها برای تحقق مطالبات مردم را فراهم كنند.

احمد علیرضا بیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی "نما"، با اشاره به راهکارهای حمایت قانونی از احزاب در کشور بیان داشت: نرم‌افزار ها و قوانین باید به فعالیت احزاب اعتبار و اصالت دهند.

وی با بیان اینکه ما باید اصالت را بر فعالیت احزاب در کشور بگذاریم، اظهار داشت: باید اجازه دهیم مطالبات مردم به وسیله احزاب دسته‌بندی شود و احزاب با بیان آرمان‌ها و اهدافشان مردم را دور خود جمع و یا آن‌ها را دسته بندی و منسجم کنند.

علیرضا بیگی با بیان اینکه احزاب باید بتوانند کرسی خود را در پارلمان به دست بیاورند بیان داشت: احزاب باید در انتخابات ریاست‌جمهوری کرسی به دست بیاورند اما متاسفانه همچنین جایگاهی برای احزاب در کشور دیده نشده است.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به نقش تحزب گرایی در تقویت گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: احزاب در واقع کادرسازی را بر عهده دارند و باید زیرساخت‌ها برای تحقق مطالبات مردم را فراهم کنند.

وی بیان داشت: اگر تکیه ما تنها بر شخصیت هایی باشد که در واقع در طول این ۴۰ سال در مصدر امور بودند، دیگر امکان اینکه جوان‌ترها بتوانند در سطوح تصمیم گیری نظام جمهوری اسلامی ایفای نقش کنند، کم می شود‌.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ازجمله رسالت‌ هایی که یک حزب در زمان قدرت دارد این است که اهداف حزب اعلامی را به پیش ببرد اما در زمانی که در مصدر قدرت نیست تلاش می‌کند با نقد طیف حاکم کادر سازی کرده و دولتِ در سایه را تشکیل دهد و به این ترتیب ما می‌توانیم عناصر مجرب و کارآزموده در مصادر مسئولیتی را ببینیم و در عین حال حزب پاسخگوی عملکرد خودش خواهد بود و نتیجه عملکرد ناصوابش متوجه خود خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی بیشترین توجه به جوانتر هاست، ادامه داد: این مهم می تواند به وسیله حزب و با تربیت افراد میسر شود وگرنه اگر ما همان جوان را با کمترین تربیت سیاسی و کارکرد سیاسی در مسئولیت‌های مختلف قرار دهیم ، حتماً این فرد مایه سرافرازی یک حزب نخواهد شد.

علیرضا بیگی در ادامه درباره مزایای مجلس و دولت حزبی از غیرحزبی، تاکید کرد: در واقع دولت و مجلس حزبی در قبال آرمان و اهداف حزب خودش را مسئول می داند و برای تثبیت و توسعه خودش تلاش خواهد کرد.

وی ادامه داد:وقتی حزبی دارای یک شناسنامه و هویت واحدی نزد مردم است تلاش می‌کند که جایگاه خودش را اولاً تثبیت کند و ثانیاً بتواند کرسی‌های بیشتری را به دست بیاورد و طبیعتاً عناصر حزبی دیگر عناصر اداری نخواهند بود؛ عناصری خواهند بود که خودشان را در قبال آرمان های حزب مسئول می دانند و بقا و توسعه حزب باعث بقا و توسعه این افراد حزبی خواهد شد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: اقدام جهادی و پرشوری که در حال حاضر ما انتظار داریم حتما می تواند در قالب تعاریف حزبی به خوبی متجلی شود.

۱۴۰۰/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...