نسخه چاپی

مالك شریعتی در گفتگو با نما:

تشكیل مجلس و دولت حزبی نیازمند اصلاح قانون است

عکس خبري -تشکيل مجلس و دولت حزبي نيازمند اصلاح قانون است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: وضعیت باید به یك وضعیت مطلوبی برسد تا ما بتوانیم درباره چنین شرایطی یعنی مجلس و دولت حزبی صحبت كنیم لذا به اعتقاد بنده برای رسیدن به این موضوع ما نیاز به اصلاح قانون در این بخش داریم.

مالک شریعتی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی "نما"، درباره راهکارهای حمایت قانونی از احزاب در کشور گفت: واقعیت این است که در راستای تقویت قوانین مربوط به احزاب، خود احزاب باید یک نقشی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه احزاب باید از ظرفیت‌های قانونی به درستی استفاده کنند، بیان داشت: همچنین نیاز هست موادی که برای اصلاح و کمک به احزاب لازم هست مورد اطلاع قرار گیرد تا شان احزاب در کشور تقویت شود.

نماینده مردم تهران ری شمیرانات پردیس و اسلامشهر در مجلس بیان داشت: مهمترین اتفاقی که باید در این زمینه رخ دهد این است که فعالیت احزاب به یک‌معنایی به انتخابات پیوند رسمی بخورد و احزاب نقش اصلی در انتخابات داشته باشند.

شریعتی با بیان اینکه احزاب بیشتر نقش سیاسی در انتخابات دارند بیان داشت: نقش احزاب در انتخابات نباید تنها منتهی به وظایف سیاسی شود.

این نماینده مجلس در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تحزب گرایی چه نقشی در تقویت گام دوم انقلاب دارد، بیان داشت: این مسئله مشروط به این است که یک حزب واقعی به معنایی در ارتباط کامل با مردم باشد که اگر این اتفاق رخ دهد ، این امر می تواند در گام دوم انقلاب نقش آفرینی موثری داشته باشد اما اگر این فعالیت به معنای فعالیت حزبی و کار فصلی و صرفاً سیاسی باشد، نمی‌تواند در پیشبرد گام دوم انقلاب موثر واقع شود.

شریعتی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مزایای مجلس و دولت حزبی با غیر از آن چه تفاوتی می‌تواند داشته باشد، تاکید کرد: در شرایط فعلی نمی توان به راحتی چنین تحلیلی را مطرح کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تاکید کرد: وضعیت باید به یک وضعیت مطلوبی برسد تا ما بتوانیم درباره چنین شرایطی یعنی مجلس و دولت حزبی صحبت کنیم لذا به اعتقاد بنده برای رسیدن به این موضوع ما نیاز به اصلاح قانون در این بخش داریم.

۱۴۰۰/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...