نسخه چاپی

داعش گروگان های ترك را آزاد كرد

نخست وزیرتركیه اعلام كرد 49 گروگان تركیه ای از دست گروه تروریستی داعش آزاد شده اند.گروگان های تركیه ای از دست داعش آزاد شدند

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه صبح امروز در یک نشست خبری در شهر باکو با اعلام این خبر گفت این گروگان ها در ساعت 5 صبح به وقت محلی به سلامت به شهر شانلی عورفا در ترکیه رسیده اند.

این گروگان ها در ژوئن سال جاری میلادی و در زمان تصرف شهر موصل از سوی داعش در کنسولگری ترکیه در این شهر به گروگان داعش در آمده بودند. بیشتر این گروگان ها دیپلمات های ترکیه ای و خانواده های آنها بودند.

دولت ترکیه در ماه های گذشته و به واسطه این گروگان ها موضع احتیاط آمیزی نسبت به داعش داشت و اعلام کرده بود در فعالیت های نظامی علیه این گروه شرکت نمی کند.

هنوز مشخص نیست این گروگان ها از چه طریقی و با چه معامله ای آزاد شده اند. دولت ترکیه پیشتر اعلام کرده بود برای آزادی این گروگان ها از دست داعش در تلاش مستمر است.

دولت ترکیه متهم شده است که از گروه داعش حمایت می کند و در هفته گذشته روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در دو گزارش مختلف مدعی شده بود داعش در ترکیه فعالیت های گسترده ای دارد در حالی که دولت ترکیه با این گروه با مماشات برخورد می کند. این گزارش با واکنش خشمگینانه رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه مواجه شد.

۱۳۹۳/۶/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...