نسخه چاپی

تعامل ایران و ژاپن برای احیای دریاچه ارومیه

سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به همكاریهای دو جانبه جایكا و ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: جایكا با برگزاری سمینارها و كارگاههای تخصصی مختلف، همكاری های خوبی با استان آذربایجان غربی برای احیای دریاچه ارومیه دارد.

به گزارش نما به نقل از مهر، کوجی هاندا ظهر یکشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی، مهربانی و خونگرمی را وجه اشتراک دو ملت ایران و ژاپن توصیف کرد و گفت: این مساله عامل بسیار مهمی در بسط و توسعه همکاری های دو طرف می تواند باشد که باید از چنین فرصتی مسوولان به بهترین شکل ممکن بهره ببرند.

وی بر توسعه و علاقمندی کشور متبوع خود برای ارتقای همکاریهای اقتصادی و تجاری با ایران تاکید کرد و ادامه داد: لازم است بسترهای تعامل و همکاری های نزدیک در زمینه های علمی، تجاری و صنعتی میان دو طرف فراهم شود.

سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به همکاریهای دو جانبه جایکا و ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: جایکا با برگزاری سمینارها و کارگاههای تخصصی مختلف، همکاری های خوبی با استان آذربایجان غربی برای احیای دریاچه ارومیه دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم این گروه با تعامل و همکاری با محیط زیست آذربایجان غربی و ستاد احیای دریاچه ارومیه بتواند در اجرای برنامه های احیای دریاچه، موثر واقع شود.

هاندا در ادامه سخنان خود با اشاره به جاذبه های تاریخی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: این استان با دارا بودن اماکن تاریخی و توریستی ظرفیت و پتانسیل خوبی در بخش گردشگری دارد و می تواند از این پتانسیل در جهت رونق صنعت گردشگری و ایجاد درآمدهای پایدار استفاده کند.

۱۳۹۳/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...