نسخه چاپی

سوالی كه روحانی از دانش اموزان پرسید؟

عکس خبري -سوالي که روحاني از دانش اموزان پرسيد؟

رئیس جمهور در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در پرسشی خطاب به دانش آموزان گفت: عزیزانم ایران ما با مشكل جدی كمبود آب روبروست. هر كدام از ما چگونه از آب های ایران می توانیم بهتر نگهداری و استفاده كنیم.

به گزارش نما به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به مناسبت آغاز سال تحصیلی 93-94 پیامی صادر کرد.

پیام رئیس جمهور که توسط وزیر آمرزش و پرورش قرائت شد، بدین شرح است:

آغاز ماه مهر و فصل مدرسه را به همه معلمان، مربیان و دانش آموزان عزیز صمیمانه تبریک می گویم. مدرسه خانه امید دولت، مردم و آموزش و پرورش بنیادی ترین بخش توسعه کشورمان است.

ما نیاز به مدرسه پویا و نوآور در شرایط کنونی کشور داریم و سازندگان اصلی این مدرسه معلمان و مربیان و دانش آموزان این سرزمین اند.

راه رسیدن به این هدف از مدرسه و آموزش و پرورش ما می گذرد. استعداد و هوش فرزندان این زاد و بوم بالاست و باید به کشف و پرورش آنها بیشتر و بهتر بپردازیم.

توانمندی آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزانی است که قادر باشد در کنار تربیت ذهن با جامعه و جهان پیرامون خود به درستی ارتباط برقرار کنند؛ باید به آنها آموخت که جهان نو را خود بشناسند و در آن زندگی کنند و در عین حال تعلق خاطر به دین و فرهنگ و سرزمین خود داشته باشند.

مدرسه ما باید بتواند دانش آموزانی متفکر، پرسشگر، نقاد و اخلاقی تربیت کند. مدرسه مطلوب ما مدرسه خلاقیت عقلانیت و گفتگو و مداراست.

شما معلمان، مربیان و دانش آموزان عزیز باید به ما کمک کنید که به این مدرسه مطلوب نزدیک شویم مدرسه ای که پناهگاه همه شما و ما باشد، می دانم که آموزش و پرورش ما تا رسیدن به این نقطه هنوز تنگناهای زیادی دارد.

کمبودها و کاستی های اقتصادی و آموزشی، معلمان و دانش آموزان عزیز ما را در دستیابی آسان به این هدف با مشکل روبرو می کند معلمان ما نیازمند زندگی عزتمندانه هستند تا تمام ذهن و توان خود را صرف آموزش و پرورش کنند و دانش آموزان به احترام و توجه بیشتر نیاز دارند تا بتوانند قدرت انتخاب خود را بالا ببرند.

بسیار مایل بودم که امسال نیز می توانستم چون سال پیش همپا و همراه معلمان، دانش آموزان و پدران و مادرانشان در نشاط و جنب و جوش روز اول ماه مهر شرکت می کردم و آهنگ دلنشین زنگ مهر و زندگی را از نزدیک در مدرسه می شنیدم اما ضرورت سفر به مجمع عمومی سازمان ملل متحد این توفیق را از من گرفت در آنجا هم در خدمت شما و نیازمند دعای شما هستم.

برای اینکه سنت نیکوی سال های پیش زنده بماند از دانش آموزان عزیز می پرسم: «عزیزانم ایران ما با مشکل جدی کمبود آب روبروست. هر کدام از ما چگونه از آب های ایران می توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم؟»

به گزارش مهر، روز گذشته رئیس جمهور و هیات همراه به منظور شرکت در شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کردندو امروز پیام روحانی به مناسب آغاز سال تحصیلی جدید توسط فانی وزیر آموزش و پرورش در مدرسه حضرت زینت شهرک آپادانا قرائت شد.

۱۳۹۳/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...