نسخه چاپی

همكاری ایران با آژانس فراتر از تعهدات پادمان است

معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی با بیان اینكه همكاری ایران فراتر از تعهدات پادمان است، گفت: رو انتظار می‌رود مقامات آژانس هم به این موضوع توجه كنند و نتایج این همكاری‌ها را اعلام كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، بهروز کمالوندی سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی سازمان انرژی اتمی ایران پس از دیدار با «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: همانطور که پیش بینی می‌شد دیدار مثبتی بود و دو طرف بر ادامه همکاری‌ها تاکید کردند.

وی افزود: مقرر شد مذاکرات به نتیجه مشخص برسد و نباید به روندی بی پایان تبدیل شود و باید در نهایت به یک مقصدی مشترک و مشخص دست یافت.

کمالوندی با اشاره به اینکه همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است و چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد، افزود: بارها اعلام شده است که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در ابعاد مختلف با آژانس همکاری کند و اکنون همکاری ایران فراتر از تعهدات پادمان است از این رو انتظار می‌رود مقامات آژانس هم به این موضوع توجه کنند و نتایج این همکاری‌ها را اعلام کنند.

معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی ایران گفت: البته تاکنون هم همکاری‌های دوجانبه بسیار مثبت بوده است و در گزارش‌های آژانس، مدیرکل هم اعلام کرده است که این همکاری‌ها چه در چارچوب مذاکرات با گروه کشورهای ۱+۵ و چه در چارچوب بیانیه مشترک با آژانس، مناسب بوده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تمایل دارد مذاکرات سرعت بگیرد و هر چه زودتر به نتیجه برسد، زیرا همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح آمیز است.

وی که با واحد مرکزی خبر گفت‌وگو می‌کرد درباره مذاکرات آتی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: قرار شد مذاکرات تا مشخص شدن زمانی برای حضور کارشناسان آژانس به تهران ادامه یابد.

کمالوندی افزود: مدیرکل آژانس نیز در این دیدار بر روند رو به جلوی مذاکرات در یک سال گذشته تاکید کرد و خواهان ادامه همکاری‌ها بود.

۱۳۹۳/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...