نسخه چاپی

انتقاد ظریف به حقوق بشر

وزیر امور خارجه ایران در دیدار كمیسر عالی حقوق بشر وضعیت فعلی حقوق بشر در جهان را نگران كننده خواند و از نگاه ابزاری و برخورد دوگانه برخی كشورهای مدعی با موضوع حقوق بشر انتقاد كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز چهارشنبه ۲ مهرماه در حاشیه شصت و نهمین نشست مجمع عمومى سازمان ملل با «زید رعد الحسین» کمیسر عالى حقوق بشر دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در این دیدار با تاکید بر اهمیت صداقت، استقلال و جدیت در پیگیرى مسائل حقوق بشرى اظهار داشت: متاسفانه برخورد دوگانه‌اى با موضوع بسیار مهم حقوق بشر صورت مى‌گیرد و نگاه غالب به این موضوع در بین برخى از کشورهاى مدعى، نگاه ابزارى است که به عنوان اهرم فشار علیه سایر کشورها به کار گرفته مى‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان توجه به فرهنگ ملت‌ها در مسئله حقوق بشر را امرى مهم و اساسى دانست و افزود: وضعیت فعلى حقوق بشر در جهان نگران کننده است و رایزنى و گفت‌وگوهاى سودمند در این باره مى‌تواند به ارتقا وضعیت حقوق بشر در جهان کمک کند. ظریف با اشاره به حضور چشمگیر مردم کشورمان در انتخابات‌هاى مختلف در دهه‌هاى گذشته، این روند را در بین کشورهاى منطقه بى نظیر خواند و نادیده گرفتن این مسئله از سوى نهادهاى ذیربط حقوق بشرى را موجب افزایش بدبینى افکار عمومى نسبت به آنها دانست.

کمیسر عالى حقوق بشر نیز در این ملاقات ضمن تشریح سیاست‌هاى خود در پیگیرى مسائل مربوط به حقوق بشر در کشورهاى مختلف به پاره‌اى از نگرانی‌هاى مطرح در این حوزه اشاره کرد و افزود: تبادل نظر و استمرار دیدارها مى‌تواند به شناخت بیشتر و بررسى دقیق‌تر موضوعات حقوق بشرى و یافتن راه‌حل‌هاى مناسب کمک کند.

۱۳۹۳/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...