نسخه چاپی

مرگ 3 آتش‌نشانِ حوادث 11 سپتامبر در یك روز بر اثر سرطان

عکس خبري - مرگ 3 آتش‌نشانِ حوادث 11 سپتامبر در يک روز بر اثر سرطان

سه آتش‌نشان آمریكایی كه پس از حملات 11 سپتامبر به برج‌های دوقلوی نیویورك در آن محل حاضر شده بودند، 13 سال پس از آن این حادثه هر سه در یك روز به دلیل سرطان جان باختند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مقام‌های آمریکایی می‌گویند: «هاوارد بیسکاف» 58 ساله، «رابرت لیور» 56 ساله و «دنیل هگلاند» 58 ساله هر سه روز دوشنبه جان دادند.

هزاران نفر از افرادی که در جریان امدادرسانی پس از حملات 11 سپتامبر سال 2001 میلادی مشارکت کرده‌اند به بیماری‌های تنفسی مبتلا شده‌اند و صدها نفر از اولین کسانی که به محل حادثه رسیدند، دچار سرطان شده‌اند. با این حال پزشکان می‌گویند که معلوم نیست بیماری این افراد به حملات آن روز ربطی داشته باشد.

تاکنون حدود 1000 نفر از این افراد بر اثر بیماری‌هایی مرده‌اند که گمان می‌رود با غبار سمی حاصل از ویرانی‌های آن روز ارتباط داشته باشد. «دنیل نیگرو» فرمانده آتش‌نشانی، مرگ این سه آتش‌نشان را یادآور دردناک حادثه 13 سال پیش برشمرده است.

دراین‌باره «جیمز لموندا»، رئیس انجمن ماموران آتش‌نشانی این کشور نیز گفته است: آن‌ روز وقتی نخستین امدادگران رسیدند، هوا سمی بود و برای ماه‌ها پس از آن هم سمی ماند.

این در حالی است که پژوهش‌های پزشکی هیچ نشانه‌ای از افزایش قابل‌توجه در میزان ابتلا به سرطان بین افراد حاضر در محل حملات 11 سپتامبر پیدا نکرده‌اند. با این حال گزارش‌های دولتی می‌گویند که آن افراد در معرض برخی مواد شیمیایی بوده‌اند که می‌توانند عامل سرطان باشند.

به گزارش بی‌بی‌سی، نخستین آتش‌نشان‌هایی که به محل حادثه رسیدند برای ساعت‌ها بدون ماسک فعالیت می‌کردند.

اداره آتش‌نشانی نیویورک اعلام کرده است: علاوه بر 343 آتش‌نشانی که روز حمله کشته شدند، 89 نفر دیگر نیز پس از آن بر اثر بیماری مرده‌اند.

کنگره آمریکا بودجه‌ای حدود دو میلیارد و 800 میلیون دلار برای پرداخت غرامت بابت بیماری‌هایی که احتمال می‌رود به حملات 11 سپتامبر مربوط باشند، تخصیص داده است. با این حال زمان این قانون برای ارائه خدمات درمانی و غرامت به قربانیان آن حملات ظرف دو سال آینده سر می‌آید و کنگره باید برای تمدید آن رای دهد.

۱۳۹۳/۷/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...