نسخه چاپی

مذاكرات هسته‌ای برای امریكایی ها مفید بود

یك مقام آمریكایی با اشاره به پایان بدون نتیجه مذاكرات ایران و كشورهای ۱+۵ مدعی شد كه غرب منتظر اقدامات تهران برای رسیدن به توافق جامع هسته ای است و گفت: همه طرف های حاضر در مذاكرات باید تصمیمات سختی بگیرند.

به گزارش نما به نقل از مهر، این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در ادامه افزود: هر چند در مذاکرات نیویورک به تفاهماتی که برای پیشبرد مذاکرات مفید بود رسیدیم، اما با این وجود نتوانستیم در مورد تمام موارد موجود به تفاهم برسیم.

این مقام ارشد آمریکایی گفت: همه طرف های حاضر در مذاکرات باید تصمیمات سختی بگیرند و ما همچنان منتظر اقدامات تهران برای انجام موارد لازم برای رسیدن به توافق جامع هستیم.

این مقام آمریکایی اشاره ای به این نکته که ایران باید چه اقداماتی را برای رسیدن به توافق جامع هسته ای انجام بدهد نکرد.

پیشتر نیز یک مقام دیگر آمریکایی با اشاره به فرصت هشت هفته ای باقی مانده تا پایان مهلت مذاکرات هسته ای اعلام کرد اختلافات ایران و گروه ۱+۵ که عمده آن مربوط به غنی سازی و تعداد سانتریفیوژها می شود همچنان پابرجا است.

این در حالی است که "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا، پیش از دیدار شب گذشته خود با "محمد جواد ظریف" و "کاترین اشتون"، ابراز خوشبینی کرده بود که ایران و ۱+۵ در روزهای پیش رو با رسیدن به توافق جهان را از فواید آن بهره مند کنند.

روز گذشته همچنین اعلام شد که آمریکا برای حل اختلافات میان ایران و کشورهای ۱+۵ پیشنهاد جدیدی را در مذاکرات هسته ای ارائه کرده است.

در حالی که همچنان بحث و گمانه زنی ها درباره پیشنهاد قبلی آمریکا به ایران مبنی بر قطع ارتباط میان سانتریفیوژها به جای کم کردن تعداد آنها ادامه دارد، آسوشیتدپرس از ارائه یک پیشنهاد دیگر توسط نمایندگان واشنگتن در مذاکرات هسته ای خبر می دهد.

هنوز جزئیات این پیشنهاد جدید مشخص نیست، اما گفته شده است که بر اساس آن غرب با حفظ نیمی از سانتریفیوژهای فعال در ایران مخالفت نخواهد کرد.

۱۳۹۳/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...