نسخه چاپی

رویترز: واردات نفت خام ایران كمتر از یك میلیون بشكه

خبرگزاری رویترز گزارش داده است كه میزان واردات آسیایی نفت خام از ایران برای اولین بار در سال جاری میلادی به زیر یك میلیون كاهش یافته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، میزان واردات نفت خام ایران از سوی کشورهای آسیایی در ماه اوت برای اولین بار به کمتر از یک میلیون کاهش یافته است.

میزان واردات چین نیز به پایین‌ترین حد از زمان اجرایی شدن توافق ژنو رسیده است. با این وجود، واردات نفت خام چین از ایران همچنان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، 6.4درصد بیشتر است.

بر اساس توافق موقتی که سوم آذر سال گذشته میان ایران و گروه موسوم به 1+5 به دست آمد، آمریکا متعهد شد تا تلاش برای کاهش بیشتر صادرات نفتی ایران را متوقف کند و میزان صادرات نفت خام ایران در همان میزان زمان توافق، یعنی حدود یک میلیون بشکه، باقی بماند.

با وجود آنکه هفتمین دور از مذاکرات جامع هسته‌ای روز جمعه بدون اعلام مشخص پایان یافت و طرفین به وجود اختلافات جدی اذعان کردند، اما کارشناسان می‌گویند حتی عدم دستیابی به توافق جامع در موعد 24 نوامبر هم احتمالا اثر چندانی بر میزان صادرات نفتی ایران نمی‌گذارد.

«کن هاسگاوا» مدیر فروش شرکت «نیواج ژاپن» می‌گوید: «اگر ایران اقدامی انجام ندهد که منجر به جریمه این کشور شود، فکر نمی‌کنم که آن‌ها محدودیت‌های بیشتری بر ایران اعمال کنند.»

میزان صادرات نفتی چهار خریدار آسیایی عمده نفت خام ایران در تمام مدت هفت ماه اول سال جاری میلادی بالاتر از یک میلیون بشکه بوده و در ماه فوریه به 1.37 میلیون بشکه در روز رسید.

بنا بر اعلام داده‌های دولتی و همچنین اطلاعات جابجایی نفت‌کش‌ها، در ماه اوت چین، هند، ژاپن و کره جنوبی جمعا 921064 بشکه در روز از ایران نفت وارد کرده‌اند که این رقم پایین‌ترین میزان از ماه اکتبر است.

۱۳۹۳/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...