نسخه چاپی

مرز مهران تعطیل شد

فرماندار مهران گفت: فعالیت تجاری در مرز بین المللی مهران به دلیل فرا رسیدن عید سعید قربان از امروز شنبه متوقف شده و تا یك هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش نما، 'مراد ناصری' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تصمیم از سوی مقام های عراقی به مناسبت عید سعید قربان اعلام شده ولی دستگاه های اداری مستقر در مرز فعال بوده و به وظایف محوله خود می پردازند.

وی افزود: این تعطیلی از 12 تا 18 مهر اعمال می شود و تجار ایرانی فعال در این مرز پس از پایان این ایام می توانند به فعالیت های خود ادامه دهند.

فرماندار مهران با بیان اینکه تردد مسافر از مرز مهران بدون وقفه انجام می شود، یادآور شد: در ایام عرفه و عید قربان پایانه مسافری فعال بوده و تردد در این مرز به صورت روال عادی انجام می شود.

ناصری تاکید کرد: هم اکنون با توجه به کاهش صادرات از سایر مرزهای غرب و شمال غرب کشور، مرز مهران به عنوان امن ترین مرز بیشترین صادرات کالا و تردد مسافر را به کشور عراق دارد.

شهرستان مهران در 85 کیلومتری جنوب غرب استان ایلام بیش از 220 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.

روزانه بیش از 800 دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز بین المللی به کشور عراق تردد می کنند.

نزدیک به یک میلیارد دلار کالای ساخت ایران، سال 92 از راه این پایانه مرزی به عراق صادر شد.

از ابتدای امسال نیز 837 هزار و 918 تن انواع کالا به ارزش 332 میلیون و 416 هزار و 837 دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد که در مقایسه با سال گذشته 14 درصد افزایش نشان می دهد.

۱۳۹۳/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...