نسخه چاپی

همه دنیا سیاست خارجی ایران را عقل گرا و واقع بین می دانند

معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: نگاه دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی، طوری است كه همه دنیا آن را عقل گرا و واقع بین می دانند.

به گزارش نما، 'محمد شریعتمداری' یکشنبه شب پس از ورود به گرگان مرکز استان گلستان، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال افزایش روابط و توجه بیشتر به سرمایه گذاری های مختلف با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی بوده است.

وی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، ثبت شرکت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور 313 درصد رشد داشته که امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم شاهد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در داخل کشور باشیم.

وی در باره آخرین وضعیت پرداخت یارانه تصریح کرد: 70 هزار میلیارد ریال به جای یارانه مستقیم، در بخش سلامت استفاده می شود.

شریعتمداری گفت: این میزان اعتبار از محل افزایش حامل های انرژی تامین و در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به جای واریز در کارت ها در بخش سلامت هزینه خواهد شد.

معاون اجرایی رییس جمهوری افزود: بر اساس قانون در مدت پنج سال قیمت حامل های انرژی باید به قیمت حامل های انرژی در خلیج فارس برسد.

به گفته شریعتمداری، با این میزان، هزینه دریافت خدمات بیمارستانی برای روستاییان پنج درصد و برای شهرنشینان 10 درصد شده است.

وی اظهار کرد: این تصمیم، کارشناسی و متفاوت با روال سابق یارانه ها می باشد و تلاش داریم پرداخت یارانه به نحوی باشد که در آن منافع ملی، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

شریعتمداری تاکید کرد: از آن جایی که در آغاز تنظیم برنامه ششم توسعه و بودجه سال 94 قرار داریم، به دست آوردن اطلاعات از برخی مناطق محروم کشور برای جبران عقب ماندگی و محرومیت زدایی لازم است.

معاون اجرایی رییس جمهوری در باره اهداف سفر خود به استان گلستان و برنامه های در نظر گرفته شده در این سفر گفت: در راستای طرح توازن منطقه ای و بررسی مسائل، مشکلات و ظرفیت های این استان به گلستان، نگارستان ایران سفر کرده ام.

شریعمتداری افزود: گلستان رنگین کمانی از اقوام و مذاهب مختلف سرزمین پهناور ایران می باشد در واقع این استان، مرکزی برای ائتلاف و وحدت ملی است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی با بیان این که توسعه خطوط ریلی و هوایی، یکی از راه های توسعه این استان است، خاطرنشان کرد: ب زودی با حضور یکی از شرکت های هواپیمایی بزرگ کشور در گلستان، ظرفیت پروازی این استان افزایش خواهد یافت.

وی در پایان یادآور شد: در این استان نیز، برنامه ریزی لازم به منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و گلستانی های مقیم خارج کشور انجام شده است.

معاون اجرایی رییس جمهوری شب گذشته به منظور بررسی وضعیت و مشکلات استان گلستان از طریق فرودگاه بین المللی گرگان وارد این استان شد.

همچنین دیدار با آیت اله 'سیدکاظم نورمفیدی' نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی استان و بازدید از مناطق مختلف گلستان، از مهم ترین برنامه های سفر دو روزه معاون اجرایی رییس جمهوری به گلستان است.

۱۳۹۳/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...