نسخه چاپی

آیت‌الله مكارم‌ شیرازی: ملت ایران از گزینه نظامی دشمنان هراس ندارد

به گزارش نما، آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با نخبگان سایبری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به این‌که پیش از اسلام قدرت به منزله کثرت نفرات حاصل می‌شد و هر لشکری که نفرات بیشتری داشت، معمولا پیروز بود گفتند: سلاح‌ها در زمان گذشته از نوع ابتدایی بود که همه به طور مساوی در اختیار داشتند، اما اسلام توازن قوا را برهم زد و در آیه قرآن تصریح شد اگر ۲۰ نفر از مسلمانان باشد بر ۲۰۰ نفر پیروز می‌شود.

ایشان با بیان این‌که در آرایش نظامی غزوات پیامبر (ص)، غالبا برتری ظاهری به سود دشمن بود افزودند: در جنگ بدر مسلمانان ۳۱۳ نفر بودند، در حالی که لشکر کفر بیش از ۱۰۰۰ نفر بود و در جنگ احزاب و احد نیز جمعیت مسلمانان نسبت به جمعیت دشمنان قابل مقایسه نبود.

مرجع تقلید شیعیان استقامت را حاصل ایمان مسلمانان دانسته و گفتند: یک شخصیت آلمانی در توضیح پیروزی مسلمانان در برابر دشمنانش گفته است آن‌ها این تئوری را دارند که در مقابل دشمنان پیروز و یا شهید می‌شوند که شهادت برای آن‌ها نیز افتخار است.

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی با طرح این پرسش که چرا دشمنان دائم مسئله گزینه نظامی را مطرح می‌کنند؟ اظهار کردند: غربی‌ها می‌دانند سربازان همانند لشکرکشی به عراق، خودکشی و فرار می‌کنند و یا دچار بیماری‌های روانی می‌شوند؛ در حالی که سربازان ما در دوران دفاع مقدس روی می‌ن‌ها رفتند و شهادت افتخار کردند.

ایشان با اشاره به حضور مسلمانان در ایران برای گسترش اسلام، اظهار کردند: لشکر اسلام فقط نظام ظالمانه ساسانی را ساقط کرد و اجازه داد تا ایرانیان با میل خودشان مسلمان شوند و قطعا تحمیل عقیده نبود که یا مسلمان شوید یا شما را از بین می‌بریم و به همین دلیل حمله سربازان اسلام حمله آزادی بخش بود.

ایشان افزودند: در این جنگ سربازان اسلام ۵۰ هزار نفر و سربازان ساسانی ۵۰۰ هزار نفر بودند و هرروز که جنگیده می‌شد از آن ۵۰۰ هزار سرباز کاسته می‌شدند در حالی که تجربه‌های جنگی و امکانات بیشتری نسبت به مسلمانان داشتند، اما لشکر اسلام به دلیل قدرت ایمان و شهادت طلبی که افتخار بزرگی برای خانواده‌های مسلمانان مطرح بود روحیه بلندی داشتند و به خوبی می‌جنگیدند در حالی که سربازان ساسانی به دلیل دوری از خانواده و مسائل روانی دچار تشتت بودند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این‌که افتخاری که خانواده‌های معظم شهدا در میان ما دارند، مورد احترام بسیار قرار دارد گفتند: شهادت نتیجه ایمان به خدا و معاد می‌باشد که دشمنان این ابزار را ندارند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که ایمان و شهادت طلبی باید حفظ شود اظهار کردند: نسل‌های جدیدی نیز که برسرکار می‌آیند باید ایمان به معاد داشته باشند و با حفظ این مسئله ترسی از دشمان نخواهیم داشت.

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این‌که مسائل دفاعی کشور در حال تقویت است که دشمنان از آن هراس دارند گفتند: مهم‌ترین ابزاری که دشمن را به ترس واداشته، شهادت طلبی سربازان ایران اسلامی است که دشمنان این ابزار را ندارند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این‌که هنگام فتوای مرجعیت شیعه مردم عراق به خیابان‌ها آمدند و شرایط را تغییر دادند خاطرنشان کردند: افرادی که برای مقابله با داعش اعلام آمادگی کردند با سربازان دوران صدام تفاوت بسیاری داشتند چراکه دارای قدرت ایمان و استقامت بودند
.

۱۳۹۳/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...