نسخه چاپی

در 5 استان تركیه حالت فوق العاده اعلام شد

به دلیل گسترش تظاهرات ضد داعش در مناطق مختلف تركیه خصوصا مناطق كرد این كشور در پنج استان كردنشین حالت فوق العاده اعلام شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، منابع خبری ترکیه نوشت: حالت فوق العاده در استان های باتمان و دیار بکر و برخی شهرستان های استان های ماردین، سییرت و وان برقرار شده است.

در این مناطق ممنوعیت تردد در خیابان ها اجرا می شود و در اداره شهربانی کل وزارت کشور ترکیه نیز میزهای بحران تشکیل شده است.

حالت فوق العاده در ترکیه آخرین بار در سال 1992 میلادی در پی کشته شدن 38 نفر در تظاهرات عید نوروز در چهار استان کردنشین این کشور اعلام شده بود.

در پی فراخوان حزب 'دمکراتیک خلق ها'ی ترکیه برای تظاهرات ضد داعش در سطح کشور از دوشنبه شب تظاهرات متعددی در آن برگزار شده است.

بیشتر این تظاهرات به درگیری تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس منجر شده است. در همین زمینه، خبرگزاری دوغان از کشته شدن پنج تن در شهر دیار بکر ترکیه خبر داد. عصر سه شنبه نیز در شهرهای ماردین و سییرت و حکاری سه نفر کشته شدند. در جریان این تظاهرات دهها نفر نیز زخمی شده اند.

'افکان آلا' وزیر کشور ترکیه اعلام کرده است، با افرادی که مبادرت به اعمال خشونت علیه نیروهای پلیس می کنند به شدت برخورد خواهد شد.

'احمد داوداوغلو' نخست وزیر ترکیه نیز قرار است امروز چهارشنبه یک نشست عالی امنیتی با شرکت مسوولین بلندپایه کشورش برگزار کند.

به گزارش منابع خبری ترکیه، نیروهای داعش که از سه هفته پیش با نیروهای کرد در شهر کوبانی سوریه در مرز ترکیه و عراق درگیر هستند بخش هایی از کوبانی را تصرف کرده اند و نبردهای خیابانی در این شهر ادامه دارد.

'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری ترکیه نیز روز سه شنبه اعلام کرد که کوبانی در آستانه سقوط قرار دارد.

با این حال، تازه ترین گزارشها از عقب نشینی داعش از شهر کوبانی حکایت می کند.

گروه تروریستی داعش که با حمایت غرب و برخی از کشورهای همپیمان آمریکا از جمله ترکیه در منطقه ایجاد شده، جنایات هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده است.

۱۳۹۳/۷/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...