نسخه چاپی

سرطان دومین عامل مرگ در كشور می شود

رئیس كنگره سالانه آنكولوژی ایران، گفت: بیماری‌های قلبی و حوادث و سرطان، ۳ عامل مرگ و میر هستند اما پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیك سرطان به دومین عامل مرگ و میر تبدیل شود و این به معنای زنگ هشدار در زندگی مردم است.

به گزارش نما به نقل از فارس، اسدالله علی‌دوستی در نهمین کنگره سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران، گفت: سرطان به عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در دهه‌های آینده مطرح خواهد شد به طوریکه تا سال 2020 تعداد موارد ابتلا به سرطان به 15 میلیون نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد مبتلایان در کشورهای در حال توسعه خواهد بود، ادامه داد: سالانه بیش از 100 هزار مورد جدید سرطان در کشور بروز می‌کند که برآورد می‌شود بیش از 500 هزار نفر با این بیماری در کشور وجود دارد.

علی‌دوستی گفت: سرطان پس از بیماری‌های قلبی، عروقی و حوادث سومین علت مرگ و میر در کشور است و چهارمین بار بیماری‌ها را به خود اختصاص داده است اما پیش‌بینی می‌شود که به دومین عامل سرطان تبدیل شود.

رئیس کنگره سالانه آنکولوژی ایران با اشاره به اینکه واژه سونامی برای سرطان در کشور کاربرد ندارد، گفت: سونامی به معنای موج عظیمی از خرابی‌ها و سپس آرامش پس از آن است اما سرطان روز به روز در کشور در حال افزایش است بنابراین باید به فکر تشخیص زودهنگام سرطان در مراحل ابتدایی باشیم.

وی ادامه داد: بیش از نیمی از سرطان‌های بد خیم در کشور به دستگاه گوارش مربوط است که از این میان سرطان معده، روده و کولون به ترتیب بیشترین شیوع را در کشور دارد و این به معنی زنگ هشدار برای تغییر مردم است.

وی با اشاره به اینکه مردان 3 برابر زنان در معرض ابتلا به سرطان‌های گوارش هستند، گفت: حدود 40 درصد سرطان‌ها با تغییر سبک زندگی قابل کنترل است که می‌توان کاهش آلودگی هوا، تغذیه مناسب و مراقبت‌های محیطی را نمونه‌ای از اقدامات لازم دانست.

وی ابراز امیدواری کرد سرطان در کشور در مراحل اولیه تشخیص داده شود تا ضمن درمان موفق هزینه زیادی صرف نشود.

۱۳۹۳/۷/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...