نسخه چاپی

هانی‌زاده در نشست تخصصی "مسلح‌سازی كرانه باختری؛ مقاومت ازغزه تا رام‌الله":

پیام سردار سلیمانی تأثیرگذار بود

كارشناس ارشد جهان عرب گفت: پیام سردار سلیمانی بسیار تأثیرگذار بود كه ملت فلسطین با امكانات بومی، برد موشك‌های خود را افزایش دهد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن هانی‌زاده کارشناس ارشد جهان عرب در نشست تخصصی "مسلح‌سازی کرانه باختری؛ مقاومت ازغزه تا رام‌الله" که در سالن همایش‌های معاونت روابط بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری یک راهبرد جدید در انتفاضه فلسطین ایجاد کرد و بیانات ایشان در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به امضای قرارداد اسلو در سال 1993 تصریح کرد: غرب با اختصاص کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال ایجاد نوعی قطب‌بندی در سرزمین‌های فلسطینی است.

کارشناس ارشد جهان عرب با اشاره به میل شدید به مقاومت در غزه و فشار بلوک غرب به این منطقه اضافه کرد: بیشترین بار فشار مبارزاتی روی دوش غزه است.

هانی‌زاده با اشاره به خصوصیات جغرافیایی و جمعیتی کرانه باختری گفت: تسلیح کرانه باختری یکی از مهم‌ترین راهبردهای مبارزاتی است و دیدیم که به فاصله 48 ساعت پس از بیانات رهبر معظم انقلاب 40 هزار نفر از جمعیت کرانه باختری با رژیم صهیونیستی درگیر شده و 20 شهید تقدیم کردند.

وی با اشاره به اهمیت موازنه قدرت در سرزمین‌های اشغالی و سرزمین‌های دولت فلسطین اشاره کرد: کرانه غربی این آمادگی را دارد که به مبارزات مردم غزه بپیوندد.

کارشناس ارشد جهان عرب با اشاره به کمک کشورهای عربی به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: در جنگ 51 روزه، امارات عربی متحده به صهیونیست‌ها تعهد داده بود که اگر حماس را نابود کند تمام هزینه‌های جنگ را تقبل می‌کند و پایگاه سیلیه قطر نیز در اختیار رژیم صهیونیستی قرار بگیرد اما با مقاومت حماس و جهاد اسلامی در طول جنگ 51 روزه این اتفاق رخ نداد.

وی با اشاره به شلیک 4 هزار موشک از غزه به سرزمین‌های اشغالی گفت: ارتش اسرائیل که یکی از قدرتمندترین ارتش‌های منطقه است در مقابل جهاد اسلامی و حماس شکست خورد.

هانی‌زاده با اشاره به رفاه بی‌حد و حصر صهیونیست‌ها و ایجاد امنیت به عنوان دو عنصری که رژیم صهیونیستی با آن، شهروندان یهودی را از سراسر دنیا در فلسطین اشغالی جمع می‌کند، اضافه کرد: مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی افزایش یافته و اگر کرانه باختری و غزه دست به دست هم بدهند و کرانه باختری تسلیح شود، سقوط رژیم صهیونیستی قطعی است.

کارشناس ارشد جهان عرب با اشاره به هدف‌گذاری صهیونیست‌ها در سرکوب یک هفته‌ای حماس اضافه کرد: رژیم صهیونیستی در محاسبات با شکست مواجه شده است.

وی با اشاره به آسیب‌پذیری صهیونیست‌ها از نیروگاه دیمونا گفت: وحشت اسرائیل از انفجار دیموناست، نیروگاهی که زمانی نماد امنیت این رژیم بوده و امروز یکی از خطرناک‌ترین تأسیسات جهان تلقی می‌شود.

هانی‌زاده در پاسخ به سؤال خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره مبارزه با نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از طریق موشک‌های زمین به هوا و حمایت جمهوری اسلامی از مظلومان جهان و به خصوص مقاومت اسلامی تأکید کرد: باید درباره جنگ مستقیم با نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به خوبی تأمل کرد.

وی با اشاره به دخالت کشورهای عربی در حمایت از صهیونیست‌ها در صورت بروز هر گونه جنگی با ایران تصریح کرد: راهبرد اصلی جمهوری اسلامی ایران این است که با هدایت و انتقال تجربیات به مقاومت، با رژیم صهیونیستی مبارزه کند.

کارشناس ارشد جهان عرب در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره اهمیت نقش سرلشکر "قاسم سلیمانی" اضافه کرد: اظهارات سردار قاسم سلیمانی یک پیام تأثیرگذار بود که ملت فلسطین با تکیه بر امکانات بومی، برد موشک‌های خود را افزایش دهد و این در حقیقت تجربه همان جنگ هشت ساله‌ای است که ما داشتیم و امروزه پیشرفت‌های زیادی در حوزه دفاعی داشته‌ایم و با استفاده از خلاقیت‌های جهانی به عنوان یک قدرت منطقه حضور پیدا کرده‌ایم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره نقش کشورهای مجاور در کمک به مسأله فلسطین و ارتباط دیپلماتیک آن‌ها با ایران خاطرنشان کرد: در معادلات سیاسی هیچ چیز ثابت نیست و در اردن و مصر هم ممکن است این اتفاق بیفتد کمااینکه پس از هشت سال جنگ در عراق امروز این کشور یکی از دوستان نزدیک ایران است و با توجه به وابستگی مصر به عربستان در بخش مالی ملاحظاتی وجود دارد اما ممکن است تغییرات دیپلماتیک به نفع فلسطین باشد.

۱۳۹۳/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...