نسخه چاپی

برخورد نامناسب سفارت اتریش با خبرنگاران ایرانی

برخورد نامناسب سفارت اتریش در تهران با خبرنگاران ایرانی منجر به ترك سفارت ازسوی آنان شد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاين، خبرنگاران ایرانی که جهت پوشش ملاقاتهای هسته ای این هفته قصد داشتند به وین عزیمت کنند ،صبح امروز با هماهنگی وزارت امور خارجه و یادداشت رسمی این وزارتخانه به سفارت اتریش مراجعه کردند اما با بهانه جویی ها و برخورد نامناسب و دور از شئون دیپلماتیک از سوی کارمندان این سفارتخانه و مقامات ارشد کنسولگری مواجه شدند. رفتار توهین آمیز مسئولین سفارت و کنسولگری اتریش به گونه ای بود که اکثر خبرنگارانی که جهت پوشش مذاکرات هسته ای به محل سفارت مراجعه کرده بودند تصمیم به ترک سفارت خانه گرفتند.
لازم به ذکر است که این نوع برخورد سلبی و غیر قابل توجیه سفارت اتریش با خبرنگاران ایرانی در سفرهای قبلی مربوط به مذاکرات هسته ای نیز مسبوق به سابقه بوده است. ایرادگیری های کاذب از مدارک، برخوردهای چندگانه در پرداخت یا عدم پرداخت هزینه ویزا و رزرو بلیط هواپیما، رفتارهای توهین آمیز و بهانه جویی های مختلفی که متاسفانه اعضای ایرانی سفارت اتریش ( به عنوان کارکنان کنسولی) با خبرنگاران داشته اند از جمله این موارد است . موارد ذکرشده ، واقعیت موضع وزارت امور خارجه کشور اتریش در تعامل با خبرنگاران ایرانی را زیر سوال برده است. لازم به ذکر است که رفتار اخیر سفارت اتریش، خلاف عرف دیپلماتیک و خلاف شئون میزبانی مذاکرات است.
این در حالیست که در جریان برگزاری مذاکرات هسته ای در ژنو ، سفارت سوئیس در تهران بهترین همکاری ممکن را با خبرنگاران ایرانی داشته است.لازم به ذکر است که هم اکنون خبرنگاران در حال تنظیم بیانیه ای علیه اقدام غیر قابل توجیه و وقیحانه اخیر سفارت اتریش در تهران هستند

۱۳۹۳/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...