نسخه چاپی

رد خبر همكاری نظامی تركیه علیه داعش

دفتر نخست وزیری تركیه روز دوشنبه موضوع توافق با آمریكا برای استفاده آن كشور از پایگاه 'اینجرلیك'در جنوب تركیه علیه گروه تروریستی داعش را رد كرد.

به گزارش نما، ایرنا به نقل از تلویزیون دولتی ترکیه، منابع دفتر نخست وزیری ترکیه گفتند توافق جدیدی با آمریکا برای استفاده آن کشور از پایگاه اینجرلیک صورت نگرفته است. ترکیه و امریکا در سال ۱۹۸۵ قرار داد همکاری دفاعی در مورد استفاده از پایگاه اینجرلیک منعقد کرده اند. رسانه های آمریکایی یکشنبه شب از توافق ترکیه با آمریکا برای استفاده از این پایگاه بر ضد داعش خبر داده بودند.

رسانه های ترکیه نیز روز دوشنبه به نقل از منابع آمریکایی خبر این توافق را منتشر کردند. یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفته بود: ترکیه به آمریکا اجازه داده است برای مبارزه با داعش از پایگاه های هوایی این کشور از جمله یک پایگاه کلیدی در نزدیکی مرز سوریه استفاده کند. منابع آگاه در دفتر نخست وزیری ترکیه خبر توافق آنکارا و واشنگتن در مورد آموزش نیروهای مخالف سوریه را تائید کردند.

به گزارش آناتولی، 'جان کربی' سخنگوی پنتاگون گفت: 'چاک هیگل ' وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با 'عصمت یلماز' همتای تُرکیه ای خود از موافقت آنکارا با آموزش 'مخالفان میانه رو' در خاک ترکیه و پشتیبانی از ائتلاف ضد داعش تشکر کرد.

۱۳۹۳/۷/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...