نسخه چاپی

تایمز: بشار اسد باقی خواهد ماند

روزنامه تایمز با اشاره به اصرار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور تركیه بر سرنگونی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تاكید كرد: تركیه بخواهد یا نخواهد، آینده در سوریه شاهد باقی ماندن بشار اسد خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، روزنامه تایمز چاپ انگلیس در مقاله خود به قلم دیوید تیلور با عنوان "اوباما با سه نبرد روبرو است که بردن هریک از آنها دشوار است"، نوشت: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا که ائتلافی را برای حملات هوایی علیه گروه داعش و تلاش برای از بین بردن آن تشکیل داد، با این سوال روبرو است که خیلی ها آن را مطرح می کنند و آن هم این است که چرا ما هنوز این جنگ را نبُرده ایم؟

وی افزود: همه نبردهای اوباما بیشتر از اینکه به پیروزی نزدیک باشد، به شکست نزدیک است.

تیلور درباره یکی از این نبردهای پیش روی اوباما نوشت: نبرد خلاص شدن از گروه داعش یکی از این نبردها است. بزرگترین موفقیت اوباما در جنگ خود علیه گروه داعش همان متقاعد کردن پنج کشور عربی برای ورود به ائتلافی مشترک با کشورش به منظور حملات هوایی علیه داعش است تا اینگونه به نظر نیاید که این جنگ صرفا آمریکایی است.

وی افزود: با وجود حملات هوایی علیه داعش اما این گروه همچنان بر میدان نبرد تسلط دارد و این پرسش مطرح است که فایده هزینه کردن نیم میلیون دلار برای این حملات که موفق شده است (تنها) یک کامیون داعش را منفجر یا برخی از عناصر آن را به هلاکت برساند، چیست؟

تیلور سپس راهکار از بین بردن داعش از نظر خودش را "اعزام نیروی زمینی" توصیف کرد و نوشت: نمی توان گروه داعش را بدون اعزام نیروی نظامی به میدان نبرد از بین برد زیرا محدود کردن طرح فقط به اجرای حملات هوایی، چالشی بی پایان به شمار می رود.

وی یکی دیگر از نبردهای پیش روی اوباما را نبرد در سوریه و تلاش او برای استفاده از گروههای مسلح سوری به اصطلاح "میانه رو" برای از بین بردن داعش دانست و نوشت: کسی فکر نمی کند که مخالفان مسلح سوری (به اصطلاح) میانه رو قادر باشند تا بر 20 تا 30 هزار جنگجوی گروه داعش فائق آیند و این تنها در صورتی میسر خواهد بود که اوباما بتواند ائتلافی بین همه مخالفان تشکیل دهد تا این ائتلاف قادر باشد تا با گروه داعش جنگیده و آن را شکست دهد.

تیلور در پایان نوشت: برقراری صلح و ثبات در سوریه ممکن است چند سال وقت ببرد و آینده در سوریه شاهد بقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه خواهد بود؛ حال ترکیه راضی به این امر راضی باشد یا نباشد.

۱۳۹۳/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...