نسخه چاپی

تاكید بر گسترش روابط با مصر

رئیس دفتر جدید حافظ منافع ایران در قاهره ضمن اشاره به پیوندهای تاریخی و دینی مصر و ایران تاكید كرد كه ایران علاقه‌مند به گسترش روابط با قاهره است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «محمد محمودیان» رئیس دفتر جدید حافظ منافع ایران در قاهره تاکید کرد که ایران علاقه‌مند به گسترش روابط با مصر و دیگر دولت‌های اسلامی در زمینه‌های مختلف است.

بنا به گزارش روزنامه «الاهرام» محمودیان در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی ضمن اشاره به جایگاه مصر افزود که مواضع ایران و مصر در مورد مسئله سوریه یکی است و در مورد عراق نیز بهتر است مشترک باشد.

وی سپس به پیوندهای دینی و محبت اهل بیت -علیه‌السلام- میان ملت ایران و مصر اشاره و بر لزوم مبارزه با فرقه‌گرایی در منطقه تاکید کرد. محمود محمودیان افزود که آمریکا حامی تروریسم است و به همین دلیل ایران در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش شرکت نکرده است.

محمودیان در ادامه گفت که حتی اگر مشترکات روابط ایران و مصر 1 درصد هم باشد ایران بر آن تمرکز می‌کند گرچه توافق 99 درصدی بین این دو کشور است.

وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران در وین نیز گفت که این مذاکرات طولانی خواهد بود و ایران از حق خود در انرژی هسته‌ای دفاع می‌کند.

محمودیان سپس اتهام تلاش ایران برای گسترش مذهب تشیع در مصر را رد کرد و گفت ایران حتی در مورد اهل سنت خود نیز این کار را انجام نمی‌دهد.

۱۳۹۳/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...