نسخه چاپی

افزایش بی سابقه بیكاران فرانسوی

به گزارش نما، نرخ بیکاری در فرانسه در ماه سپتامبر به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است و آمارهای رسمی نشان می‌دهد حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از فرانسوی‌ها درخواست کرده‌اند از مزایای بیکاری برخوردار شوند.

طبق آمار و ارقامی که وزارت کار فرانسه روز جمعه (۲ آبان، ۲۴ اکتبر) منتشر کرد مشخص شد میزان بیکاری از ماه گذشته ۰.۶ درصد افزایش یافته است و تعداد بیکاران با یک جهش بی‌سابقه به ۳ میلیون و ۴۳۰ هزار نفر رسیده است.

این ارقام جدید پس از آن مطرح شد که بیکاری در این کشور اروپایی در ماه اوت به میزان اندکی معادل ۰.۳ درصد افزایش یافت.

فرانسوا ربسامن، وزیر کار فرانسه در گفتگو با روزنامه پاریزین تاکید کرد: «بیایید با هم صادق باشیم، ما در حال شکست خوردن هستیم.»

به گفته منتقدان، اتخاذ تدابیر ریاضتی سختگیرانه از سوی دولت فرانسه به بیکاری بسیاری از شهروندان این کشور منجر شده است.

پی‌یر خلفه از «بنیاد کوپرنیک»، مستقر در پاریس، به پرس تی‌وی گفت: «سیاست‌های اقتصادی و سیاسی دولت نه تنها کارایی ندارد بلکه مستقیما به رفاه اقتصادی و حقوق شهروندان متوسط حمله می‌کند. این مساله به وقوع بحران سیاسی نیز منجر شده است چرا که دولت هر روز بیشتر از روز قبل مشروعیت خود را از دست می‌‌دهد.»

فرانسه، دومین اقتصاد بزرگ‌ اروپا، با بحران‌های اقتصادی و سیاسی دست به گریبان است؛ بحران‌هایی که از زمان آغاز زمامداری فرانسوا اولاند، رییس جمهور این کشور در ماه می ۲۰۱۲ وخیم‌تر شده است.

خلفه افزود: «این دولت هیچ مشروعیتی ندارد زیرا آنها در حال اجرای سیاست‌های عمومی هستند که درست متضاد سیاست‌هایی است که موجب انتخاب‌شان شد. اولاند برای اجرای خواسته‌های کارفرمایان و روسای ما به ریاست جمهوری انتخاب نشد.»

سیاست‌های ریاضتی فرانسه شهروندان این کشور را بیش از همیشه زیر فشار مالی قرار داده است.

مالیات‌های فروش و بازنشستگی افزایش یافته است در حالی که کاهش گسترده‌ی ارائه خدمات اجتماعی، خانوارهای فرانسوی را وادار کرده است برای جبران کم‌کاری دولت بیش از پیش دست به جیب شوند.

۱۳۹۳/۸/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...