نسخه چاپی

اسامی بورسیه ها را فقط به رئیس جمهور می‌دهیم

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینكه اسامی متخلفان اعلام نمی شود، گفت: 36 نفر را به كل اخراج كردیم و حدود 800 نفر نیز نمی توانند از امتیاز هیأت علمی شدن استفاده كنند مگر اینكه اگر درسشان تمام شد، در فراخوان جذب شركت كنند.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمدعلی نجفی امروز در نشست خبری به بیان جزئیات روند اعلام بورسیه ها گفت: انصاف نبود همه را ممنوع التحصیل کنیم از این رو اعلام کردیم که هزینه ها را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه اسامی متخلفان اعلام نمی شود، اظهار داشت: تا کنون هیچ دستگاهی نخواسته که اسامی را اعلام کنیم ما نیز اگر رئیس جمهور اسامی را بخواهد به صورت محرمانه این اسامی را به وی می دهیم.

سرپرست وزارت علوم با تأکید بر اینکه 840 نفر شرایط بورس را نداشتند حالا باید عذرخواهی کنیم؟ وزارت علوم از چه چیزی باید عذرخواهی کند، گفت: 36 نفر را به کل اخراج کردیم و حدود 800 نفر نیز نمی توانند از امتیاز هیأت علمی شدن استفاده کنند مگر اینکه اگر درسشان تمام شد، در فراخوان جذب شرکت کنند.

وی افزود: 750 نفر را یک نفر از مسئولان وزارت علوم و 90 نفر دیگر را یکی از روسای دانشگاهها معرفی کرده بود.

نجفی گفت: ما پرونده های این افراد را با هدف منع استخدام به دستگاههای دیگر نمی دهیم.

وی درباره تعیین سرپرست برای دانشگاه تهران به خبرنگار مهر گفت: نیلی در صورت رأی آوردن از مجلس، سرپرست دانشگاه تهران را مشخص می کند.

وی همچنین درباره معرفی وی به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تأیید حکم سرپرستی اش و اینکه گفته می شود شورا وی را تأیید نکرده است، گفت: نیلی را به شورا معرفی نکردم و گفته بودم که در آینده علت آن را می گویم اما حالا که معرفی شد باید بگویم منتظر بودم برای وزارت معرفی شود.

سرپرست وزارت علوم همچنین گفت: دیوان محاسبات اعلام کرده وزارت علوم نباید هزینه تحصیل 164 ایثارگر را بدهد اما ما به خاطر احترام ایثارگران در تلاشیم این اتفاق نیافتد اما از این تعداد 23 نفر فاقد شرایط حداقلی برای بورس بودند و باید هزینه ها را برگردانند.

وی اظهار داشت: وزارت علوم از افرادی که باید هزینه های تحصیل را برگردانند هیچ خسارتی دریافت نمی کند برای بورسیه های بدون آزمون 40 میلیون تومان به دانشگاه داده شده که باید مبلغ را برگردانند. همچنین ماهانه به طور متوسط یک میلیون تومان حقوق داشتند که به میزان ماههایی که این مبالغ دریافت شده باید این مبالغ را نیز برگردانند.

وی افزود: تیمی در اداره بورس تشکیل شده و احکام جداگانه ای را برای این منظور به دانشگاهها و افراد ارسال می کند. این افراد تا 15 بهمن مهلت دارند مبالغ را برگردانند و اگر پرداخت نکنند روی وثیقه ملکی آنان اقدام می شود.

نجفی گفت: اما در این میان افرادی نیز هستند که وثیقه نگذاشته بودند و در پرونده شان دنبال ضامن هستیم اگر ضامن نیز نبود به دستگاه قضایی شکایت می کنیم.

۱۳۹۳/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...