نسخه چاپی

برج میلاد تهران تعطیل می شود

مدیرعامل برج میلاد تهران از تعطیلی این برج در هفته دوم آبان ماه به دلیل اورهال تجهیزات خبر داد.

به گزارش نما، فرزاد هوشیار در نشست خبری ویژه برنامه‌های محرم و صفر برج میلاد که صبح امروز برگزار شد با اشاره به هفت سالگی برج میلاد گفت: سه سال است که رویکرد ما فرهنگی بوده است. با این رویکرد سعی کرده‌ایم برج را به یک مکان عمومی برای خدمات‌رسانی به عموم مردم تبدیل کنیم. این رویکرد باعث شده بتوانیم همه توده‌های مردم را فارغ از وضعیت مالی‌اشان میزبانی کنیم.

به گفته او این برنامه ها موجب شده است که در ۷ ماه از سال ۹۳، بیش از ۲ میلیون نفر از برج میلاد دیدن کنند و در برنامه های آن حضور داشته باشند: خیلی‌ها می‌گفتند مراکز تفریحی و گردشگری در ماه رمضان کم مخاطب است اما در ماه رمضان ما هر روز میزبان بیش از ۳۰ هزار نفر بوده‌ایم و به طور کلی در هفت ماه نخست سال ۹۳ بیش از ۲ میلیون بازدید کننده داشتیم.

هوشیار درباره برنامه های محرم و صفر گفت:‌ رویکرد ما در برنامه‌های محرم یک رویکرد نخبگانی است. در این مدت ۱۲۰ عنوان برنامه تدارک دیده‌ایم. بخش اول برنامه ما مفاهیم عمومی است که در آن بیش از ۶ اینستالیشین و هنر مفهومی اجرا می‌شود. در بخش نخست این برنامه برنامه سیاهپوشان و رونمایی از پرچم گنبد حرم حضرت ابوالفضل (ع) را در گنبد برج به عنوان مرتفع‌ترین نقطه تهران به صورت دائمی رونمایی کردیم. نام این برنامه از رسم دیرین سیاهپوشان در تهران برگرفته شده که در آن ریش‌سفیدها و بانیان هیأت‌های مذهبی در اوایل محرم، دور هم جمع می‌شدند و لباس‌های سیاه بر تن می‌کردند.

او گفت: ۵ نمایش توسط نخبگان نمایش عاشورایی تدارک دیده شده است؛ نمایش شوق حضور که شامل حرکات فرم ویژه دانش‌آموزان است و از ۱۸ تا ۲۱ آبان در سالن اصلی مرکز همایش‌ها برگزار می‌شود. نمایش «خواهران به وقت خیزران» که خواب سه زن روایت می‌کند که حماسه عاشورا را در خواب می‌بینند کارگردان آن حسین پارسایی و بازیگران وقیحه سلطانی و تبسم هاشمی هستند که از ۲۴ تا ۲۸ آبان برگزار می شود.

نمایش بعدی معمای پریشان نام دارد که به کارگردانی محمد افضلی از ۲ تا ۷ آذر اجرا می شود همچنین نمایش بر فرس تندرو به کارگردانی معینی با ارتباطی از اقتباس عمران سامانی برگزار می‌شود.در مجموع بیش از ۲۵ زور نمایش آئین در مرکز همایش‌ها داریم و شاخص‌ترین نمایش‌های تئاتر آینی را طی‌آن اجرا خواهیم کرد از جمله نمایش خورید کاروان به کارگردانی محمد متوسلی در بیستمین سال اجرای خود بعد از اجرا در هلند از ۱۹ تا ۲۳ در برج میلاد اجرا می‌شود و داستان آن داستانی از اقتباس دیر راهب است.

مدیرعامل برج میلاد از اجرای چند کنسرت خبر داد و گفت:‌ در حوزه موسیقی کنسرت موسیقی وداع توسط حسام‌الدین سراج با اشعار عمران سامانی و حکایت‌گری استاد جلیلوند، کنسرت عاشورایی شب دهم با صدای علیرضا قربانی از ۲۱ تا ۲۵ محرم، کنسرت عاشورایی موسیقی ملل اسلامی ۸ و ۹ آذر در سالن اصلی مرکز همایش‌ها و کنسرت کتیبه عشق با صدای امیر حسین مدرس از آلبوم ماه و نی و خورشید به همراهی ارکستر ۵۰ نفره ۲۶ آذر در سالن مرکز همایش‌ها برگزار می‌شود.

او گفت: در حوزه اجراهای میدانی حسین پارسایی اجرایی را آماده کرده است که جمعی از هنرمندان مطرح کشور در آن حضور دارند و تحت عنوان سوک‌جامگان در خیمه در محوطه باز برج طراحی می‌شود و هر خیمه یکی از داستان‌ها عاشورا را رواتین می‌کند مثلا در یکی نقالی در یکی منبر و در سومی منولوگ در نقش ام‌البنین و دیگری نقش پست‌مدرن ظهر عاشورا و .... برگزار می‌شود. در حوزه هنرهای تجسمی ۴ عنوان برنامه تدارک دیده‌ایم که شامل نمایشگاه عکس عاشورایی استاد فاضل نمایشگاه نقاشی ۵۰ اثر عاشورایی رونمایی از ۱۵ پرده قهوه‌خانه‌ای عاشورایی از ۲۹ محرم تتا ۱۴ صفر در فازه راس برج و ... است.

به گفته هوشیار سینماهای برج میلاد هم دو برنامه ویژه محرم دارند: برنامه‌های سینمایی عاشورایی برج دو مورد است. هفته نقد فیلم‌های عاشورایی با پخش و نقد هفت فیلم عاشورایی با حضور عوامل آنها از ۶ تا ۱۲ صفر در سالن شماره ۴ مرکز همایش‌ها برگزار می شود. در حوزه رسانه نیز جشنواره رسانه‌های دیجیتال عاشورایی با ۷۰ غرفه از سراسر کشور و نمایش‌های جانبی در لاوی مرکز همایش‌ها از یک تا هفت دی ماه برگزار می‌شود.

او گفت: همچنین سوگواره فرهنگی هنری عاشورای برج میلاد را نیر تدارک دیده‌آیم که در سه حوزه اساسی طراحی گرافیکی و تصویرسازی پوستر اجرا می‌شود و به دنبال ایجاد دبیرخانه دائمی آن در هفت حوزه هنری هستیم. ما سعی کرده‌ایم نگاه جدیدی را بر اتفاقات نخبگانی عاشورایی حاکم کنیم.

تعطیلی ۷ روزه برج میلاد

هوشیار از تعطیلی ۷ روزه برج میلاد خبر داد و گفت: برج میلاد در تاسوعا و عاشورا تعطیل است. بعد از هفت سال یک تعطیلی هفت روزه برای اورهال تجهیزات و تاسیسات برج در نظر گرفته‌ایم اما نمایشگاه‌های تخصصی کتاب در دهه سوم محرم در برج برگزار می‌شود.

قرار است برج میلاد ۴۰۰ سال عمر کند. قرار است برج بعد از ۱۰۰ سال کارکرد تمدنی برای نسل‌های‌آینده داشته باشد به همین دلیل خرید آثار هنری برای یادمان ملی در دستور کار است. ضمن اینکه برج میلاد گنجینه آثار هنری مخصوص خود را دارد که اکران‌های دوره‌ای برای آن تدارک دیده می‌شود.

هوشیار درباره افزایش بازدیدکننده های برج میلاد در سال ۹۳ گفت: مخاطب ما امسال نسبت به سال گذشته ۸۶ درصد افزایش یافته است و مهمانان خارجی ما نیز بیش از ۱۴۰ درصد افزایش یافته‌اند.

راهنمایان ما همه مسلط به زبان انگلیسی و بیش از ۶ زبان زنده دنیا هستند و برای اولین بار در برج HELPBESK ایجاد کرده‌ایم که از رزرو و خرید بلیت تا صدور گواهینامه بین‌المللی خدمات متنوعی را به گردشگران خارجی ارائه می دهیم البته دولت نیر در موادی ورود کشور اتفاقات خوبی را در دسال اخیر دیده است.

او گفت: امروز نیر میزبان دومین سری مهمانان ریلی اروپایی هستیم که شامل ۱۰۰ نفر از کارگزاران گردشگری از ۱۴ کشور اروپایی هستند که با قطار لوکس ۵ ستاره اروپایی وارد کشور شدند.

۱۳۹۳/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...