نسخه چاپی

خطر پوكی استخوان 2 میلیون نفر را تهدید می كند

نایب رئیس انجمن روماتولوژی ایران گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، 2 میلیون نفر در ایران در معرض شكستگی و پوكی استخوان قرار دارند.

به گزارش نما، دکتر عبدالرحمان رستمیان که خود فوق‌تخصص روماتولوژی است، امروز به مناسبت روز جهانی پوکی استخوان در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس در دامغان افزود: 2 میلیون نفر در ایران در معرض شکستگی و پوکی استخوان قرار دارند که باید برای این موضوع فکری شود.

وی تصریح کرد: ابتدا باید افراد را آموزش دهیم تا از ابتلا به این بیماری پیشگیری شود؛ چراکه پیشگیری همواره بر درمان مقدم است.

نایب رئیس انجمن روماتولوژی ایران اضافه کرد: در صورت ابتلا به بیماری پوکی استخوان، باید توصیه‌های لازم را مد نظر قرار دهیم تا از عوارض این بیماری کاسته شود.

رستمیان گفت: مردم کشورمان باید به چند نکته توجه داشته باشند از جمله، مصرف لبنیات، فعالیت بدنی روزانه حداقل نیم ساعت، عدم استفاده از سیگار و الکل را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: مصرف سیگار در این بیماری به شدت تأثیرگذار است و باید جلوی مصرف دخانیات در جامعه بیش از پیش گرفته شود.

به گزارش فارس؛ پوکی استخوان یا استئوپروز طبق تعریف انجمن ملی بهداشت (هیئت ایجاد اتفاق نظر برای پیشگیری از استئوپروز)، یک اختلال اسکلتی است که بیشتر در دوران کهن‌سالی بروز می‌کند و ویژگی بارز آن، کاهش استحکام استخوان بوده و فرد را در معرض خطر شکستگی قرار می‌دهد.

بر خلاف بسیاری از بیماری‌های مزمن دیگر که علایم و نشانه‌های متعددی دارند، استئوپروز یک بیماری خاموش و بدون علامت است تا زمانی که یک شکستگی ایجاد شود.

شکستگی‌های ناشی از استئوپروز، شکستگی‌هایی هستند که به طور معمول در آن موقعیت‌ها در افراد سالم شکستگی استخوان رخ نمی‌دهد و این شکستگی‌ها به عنوان شکستگی ناشی از شکنندگی در نظر گرفته می‌شوند.

۱۳۹۳/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...