نسخه چاپی

جن ساكی: به بازرسی‌های آژانس اعتماد داریم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا گفت: ما به كار بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعتماد داریم و بررسی پایبندی ایران به هرگونه توافق هسته‌ای بخش مهمی از توافق ما خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به این سوال که آیا شما به تیم بازرسی آژانس که قرار است مسئولیت نظارت بر پایبندی ایران به هر گونه توافق با گروه ۱+۵ را به عهده گیرد اعتماد دارید، اظهار کرد: بله قطعا. اطمینان یافتن از این‌که یک مکانیزم برای کنترل و نظارت بر پایبندی ایران به توافق وجود دارد بخش مهمی از توافق ما خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرد که ما نیاز داریم که اطمینان حاصل کنیم و این اطمینان از طریق آژانس حاصل خواهد شد. وی افزود: شما با نقشی که آژانس ایفا کرده است آشنا هستید. واضح است که ما تنها چند هفته تا ضرب‌الأجل ۲۴ نوامبر زمان داریم و من نمی‌خواهم درباره حصول توافق نهایی پیش‌بینی به شما ارائه دهم.

جن ساکی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که در صورت حصول توافق نهایی آیا موسسات دیگری پایبندی ایران را به توافق نظارت خواهند کرد یا نه، گفت: من اطلاعات بیشتری در این زمینه ندارم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه درباره زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در سطح مقامات سیاسی بیان کرد: هنوز زمان آن تعیین نشده و ما در حال رایزنی در این باره هستیم. اما من در حال حاضر چیز بیشتری نمی‌دانم.

جن ساکی درباره هدف مذاکرات هسته‌ای ایران، ادعا کرد: از نظر من آن چه که ما در آن شفاف هستیم این است که هدف ما از این مذاکرات از بین بردن تمام راه‌های دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. بنابراین این کار نیازمند برداشتن گام‌های لازم است.

وی در پایان درباره سفر وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا به لندن و دیدار با نمایندگان گروه ۱+۵ گفت که شرمن در آمریکا است و سفری به لندن نداشته و نخواهد داشت. ما در حال حاضر روی نشست کارشناسان کار می‌کنیم.

۱۳۹۳/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...