نسخه چاپی

ایران جزء 10 كشور برتر علم نانو

دبیر همایش فناوری نانو، كاربردها، مزایا و چالش‌‏ها با بیان اینكه ایران در علم نانو جزء 10 كشور برتر دنیا قرار دارد، گفت: نباید در به كارگیری صنعتی این علم ضعیف عمل كنیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی احمدپور ظهر امروز در همایش فناوری نانو، کاربردها، مزایا و چالش‏‌ها در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: بعد از انقلاب صنایع کشاورزی، برق و انرژی، پزشکی، نساجی و انقلاب صنعتی، ماشین و صنعت نساجی و انقلاب راه آهن و استیل و انقلاب ماشین‌های الکتریکی و مواد شیمیایی و اتومبیل و انقلاب نفتی و علوم کامپیوتر باید با انقلاب نانو تکنولوژی گام برداریم.

وی ادامه داد: فناوری نانو در آینده‌ای نزدیک اثرات مختلف اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، آموزشی و سیاسی خوبی را رواج می‌دهد.

عضو هیئت علمی شیمی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های کلان دولتی و خصوصی دلیلی برای پیشرفت چشم‌گیر این صنعت در ایران بوده است.

احمدپور عنوان کرد: فناوری نانو لزوما دلیلی برای ایجاد صنایع جدی نیست بلکه پیشرفت و ارتقای صنایع قدیمی را در بر می‌گیرد.

دبیر علمی همایش فناوری نانو، کاربردها، مزایا و چالش‏‌ها گفت: کاربردهای نانو در تولید فرآوری، ذخیره‌سازی، بسته‌بندی، انتقال محصولات شیمی و نفتی، ساختمان و... است.

دبیر همایش فناوری نانو، کاربردها، مزایا و چالش‌‏ها گفت: با توجه به اینکه ایران جزء 10 کشور برتر علم نانو بوده در به‌ کارگیری صنعتی این علم ضعیف عمل کرده است.

۱۳۹۳/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...