نسخه چاپی

اوباما با كاهش اختلافات با ایران حماقت می‌كند

روزنامه آمریكایی واشنگتن‌پست در گزارشی ضمن انتقاد از رویكرد دولت اوباما در مواجهه با ایران، توافق با این كشور را كاهش اختلافات با دشمن به قیمت از دست دادن دوستان و متحدان منطقه‌ای خوانده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، مذاکرات مستقیم تهران و اوشنگتن بر سر موضوع پرونده هسته‌ای ایران و تهدید مشترک گروه تروریستی داعش فرصتی است که می‌تواند تنش‌زدایی را پس از ده‌ها به روابط دو کشور فرا بخواند.

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی تحلیل کرده است که تنش‌زدایی در روابط ایران و آمریکا می‌تواند توازن قدرت را در منطقه متحول سازد. عربستان سعودی و امارات به عنوان دو متحد اصلی آمریکا در مبارزه با داعش از این رویکرد خشنود نخواهند شد. از سوی دیگر تل‌آویو نیز معتقد است که واشنگتن با کوتاه آمدن از شرایط خود در مذاکرات، به نقش بی‌ثبات کننده ایران در منطقه بی‌توجهی کرده است.

بدین ترتیب واشنگتن‌پست مدعی شده است که این شرایط نمی‌تواند تنش‌زدایی به معنای واقعی کلمه باشد، زیرا در این معادله آمریکا به قیمت در خطر قرار دادن منافع متحدان و دوستان خود به کاهش اختلافات با دشمن خود(ایران) می‌پردازد و طولی نخواهد کشید که این دشمن محدودیت‌های اعمال شده را کنار می‌گذارد، در حالی که آمریکا پیشتر متحدان واقعی خود را از دست داده است.

این گزارش در ادامه نتایج این رویکرد را غیرقابل دفاع خوانده و به انتقاد شدید از اوباما برای امتناع از تشدید تحریم‌ها علیه ایران، عدم تلاش جدی برای نابودسازی دولت بشار اسد و انتقاد از رویکرد اسرائیل در جنگ غزه پرداخته است. واشنگتن‌پست مدعی شه است که روندی که هم‌اکنون اوباما در مقابل ایران پیش گرفته است می‌تواند فضای مناسب را برای گسترش تاثیرگذاری ایران فراهم کند و با تبدیل آن به یک قدرت هسته‌ای، رژیم صهیونیستی را در عمل انجام شده قرار بدهد.

واشنگتن‌پست اظهارات اخیر در خصوص «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بزدل خواندن آن از سوی یکی از مقامات دولتی آمریکا را نیز نتیجه رویکرد کلی حاکم بر دولت اوباما خوانده است.

این روزنامه آمریکایی در نهایت مدعی شده است که کنگره، رژیم صهیونیستی و متحدان عرب آمریکا در مقابل رویکرد اوباما ساکت نخواهند نشست و به ایران اجازه نخواهند داد تا معادلات منطقه‌ای را دگرگون کند.

۱۳۹۳/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...