نسخه چاپی

تامین امنیت زائران عتبات در ایام محرم

مدیر كل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از تامین اقدامات امنیتی برای زائران عتبات عالیات خبر داد و گفت: امنیت كاروانهایی كه خارج از سازمان حج بصورت آزاد اعزام می شوند تامین نخواهد شد و جان این افراد در خطر است.

به گزارش نما به نقل از مهر: مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از تامین اقدامات امنیتی برای زائران عتبات عالیات خبر داد و گفت: امنیت کاروانهایی که خارج از سازمان حج بصورت آزاد اعزام می شوند تامین نخواهد شد و جان این افراد در خطر است.

محسن نظافتی افزود: اعزام زائران درایام محرم بویژه روزهای تاسوعا و عاشورا به عتبات عالیات مانند سالهای دیگر انجام می شود و با استقبال زیاد زائران نیز روبرو شده ایم.

وی گفت: ثبت نام برای اعزام زائران در ایام محرم ماه گذشته انجام شده و ظرفیت تمامی کاروانها تکمیل شده است بطوریکه تعداد متقاضیان نیز نسبت به یک ماه قبل افزیش داشته است.

به گفته نظافتی، اعزامهای این مرحله تا 10 آذرماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در مورد امنیت زائران نیز تاکید کرد: تدابیر امنیتی لازم برای اعزام زائران در این ایام در نظر گرفته شده و قرار دادی نیز در این خصوص با مسئولان عراقی منعقد شده بطوریکه اتوبوس زائران با نیروهای امنیتی اسکورت می شود و همچنین ایستگاههای بین راهی نیز برای رصد زائران در نظر گرفته شده است.

نظافتی به اعزام زائران آزاد به عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: امینت زائرانی که با کاروانهای آزاد سفر می کنند بر عهده سازمان حج نیست و ما امنیت زائرانی که با کاروانهای زیر مجموعه سازمان سفر می کنند را تامین می کنیم.

وی گفت: به زائران آزاد توصیه می شود که از سفر غیر مجاز پرهیز کنند چون جانشان در خطر خواهد بود.

نظافتی همچنین از آغاز دور جدید پیش ثبت نام های عتبات از دهم آبان ماه جاری خبر داد و گفت: از روز شنبه دور جدید ثبت نام به عتبات عالیات آغاز می شود و اعزامهای این مرحله از 11 آذر ماه تا 20 اسفند ماه انجام خواهد شد.

۱۳۹۳/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...