نسخه چاپی

امسال صورت می گیرد

افتتاح خط 7 متروی تهران

خط هفت مترو تهران از منطقه بزرگراه هجرت، ورزشگاه تختی و مركز شهر تا میدان بوستان سعادت آباد، تا قبل از پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: خط هفت مترو تهران از منطقه بزرگراه هجرت، ورزشگاه تختی و مرکز شهر تا میدان بوستان سعادت آباد، تا قبل از پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران روز چهارشنبه با اعلام این خبر، گفت: خط هفت مترو تهران 27 کیلومتر طول دارد و از جنوب شرق تهران حوالی منطقه بزرگراه هجرت، ورزشگاه جهان پهلوان تختی و مرکز شهر تا سعادت آباد میدان بوستان در شمال غرب تهران ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شیوه ساخت خط هفت مترو یکی از مدرن ترین شیوه های ساخت است، خاطر نشان کرد: در این خط دو دستگاه TBM در حال فعالیت است که یک TBM در مسیر شمالی این خط هشت کیلومتر تونل حفر کرده و در عین حال قطعات بتنی که در کارخانه تولید می شود( سگمنت) در سمت جنوبی این خط به طول شش کیلومتر در حال نصب است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه پول به اندازه کافی در اختیار پیمانکار این خط قرار گرفته است، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال 94 این خط به بهره برداری کامل برسد زیرا در نظر داریم به جای افتتاح مقطعی چند ایستگاه، 27 کیلومتر را کامل بهره برداری کنیم.

وی با بیان اینکه همزمان با ساخت این خط باید نسبت به خرید ناوگان ها نیز اقدام کنیم ادامه داد: بخشی از ایستگاه های این خط آماده بهره برداری است اما بخش دیگر آن حتی تملک نیز نشده است.

دنیامالی پیشرفت خط سه مترو را نیز خوب ارزیابی کرد و گفت: قرار است طی سه هفته آتی از این خط بازدید کنیم و پیگیر گزارش مدیرعامل مترو در صحن علنی شورای شهر هستیم.

خط سه مترو به طول 37 کیلومتر به عنوان طولانی ترین خط مترو در خاورمیانه، بزرگراه آیت الله سعیدی تا پارکینگ پارک نیاوران، جنوب غرب تهران را به شمال شرق آن متصل می کند.

بخشی از این خط از ایستگاه شهید بهشتی تا بزرگراه آزادگان در حال بهره برداری است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار کرد: تلاش داریم تا بر اساس قول هایمان به مردم مبنی بر ساخت سالانه 30 کیلومتر مترو در برنامه دوم توسعه اقدام کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم بر اساس برنامه دوم پنج ساله شهرداری حرکت کنیم.

۱۳۹۳/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...