نسخه چاپی

شبكه الجزیره انگلیسی گزارش داد:

سخت تر شدن كار اوباما

"جیسون جانسون" تحلیلگر الجزیره در این باره می گوید: «فكر می كنم سیاست بسیار تهاجمی تری از ایالات متحده خواهیم دید؛ همین طور كمك بسیار كمتری در مورد مسائل خارجی. به نظرم رئیس جمهور فضای بسیار كمتری برای مذاكره در موضوع هسته ای ایران خواهد داشت».

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، شبکه الجزیره انگلیسی گزارش داد، جمهوری خواهان پیروزی خود در انتخابات مجالس نمایندگان و سنای آمریکا را جشن می گیرند.

این شبکه در این باره گزارش داد: "میچ مک کانل"، سناتور جمهوری خواه کنتاکی، در حالی که احتمال می رود رهبر جدید اکثریت سنا او باشد، انتخاب مجدد خود برای ششمین بار را این گونه توصیف می کند: « فردا روزنامه ها می نویسند من این مسابقه را بردم. اما حقیقت این است که امشب مسابقه دیگری آغاز کردیم، که این بار از رقابت من بسیار مهم تر است. این مسابقه، زیر و رو کردن این کشور است».

در ایالت جورجیانا نیز، برخلاف پیش بینی بعضی در مورد رقابتی نزدیک بین جمهوری خواهان و دموکرات ها، نماینده جمهوری خواه به راحتی پیروز میدان شد. در ایالت لوییزیانا، دموکرات ها یک روز دیگر برای رقابت برای تصاحب حداقل یک کرسی دیگر در سنای آمریکا فرصت دارند.

"جیسون جانسون" تحلیلگر الجزیره در این باره می گوید: «فکر می کنم سیاست بسیار تهاجمی تری از ایالات متحده خواهیم دید؛ همین طور کمک بسیار کمتری در مورد مسائل خارجی. به نظرم رئیس جمهور فضای بسیار کمتری برای مذاکره در موضوع هسته ای ایران خواهد داشت، همین طور در مورد مسائل اوکراین.» او همچنین دورنمای مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل را روشن نمی بیند. جانسون می افزاید با این شرایط: «فکر میکنم اوباما خیلی محدودتر خواهد شد. اوباما میخواست وعده هایی به همه جهان بدهد، در حالی که اکنون مجبور است به خانه برگردد و تأییدیه کنگره ای را بگیرد که قصد همکاری با او را ندارد».

به گزارش شبکه الجزیره، اوباما با توجه به شرایط جدید، از اعضای مجلس نمایندگان و سنا برای گفتگو درباره مسیر پیش رو دعوت به عمل آورده است. گزارشگر شبکه الجزیره در پایان می افزاید: با این وجود، جمهوری خواهان « با اعتماد به نفسی که از پیروزی جدید به دست آورده اند، بیش از آن که به دنبال سازش با رئیس جمهور باشند، سازش بیشتری را از طرف او توقع دارند».

۱۳۹۳/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...