نسخه چاپی

اوباما: با ایران به توافق برسیم، كنگره را راضی می‌كنم

«باراك اوباما» رییس‌جمهوری آمریكا درباره تاثیر پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای این كشور بر مذاكرات هسته‌ای با ایران گفت كه چنانچه توافقی حاصل شود كه بتواند جهان را متقاعد كند كه برنامه هسته‌ای ایران ماهیت صرفا صلح‌آمیز دارد، با جمهوری‌خواهان وارد مذاكره شده و آن‌ها را نیز متقاعد می‌كنیم.

به گزارش نما به نقل از ایلنا، اوباما که در کنفرانسی خبری پس از اعلام پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا صحبت می‌کرد، گفت که چنانچه توافق مثبتی حاصل شود، می‌توان جمهوری‌خواهان را متقاعد کرد ولی در هر حال عدم توافق بهتر از یک توافق بد است.

اوباما همچنین گفت که آمریکا و متحدانش می‌توانند چارچوبی به ایران پیشنهاد کنند که بر اساس آن بتواند نیازهای صلح‌آمیز انرژی خود را تأمین کند.

وی در عین حال گفت که مذاکرات هسته‌ای یک مسیر دشوار دیپلماتیک است، چرا که دو طرف به هم بی‌اعتماد هستند.

رییس‌جمهوری آمریکا افزود که مذاکرات به صورتی معنادار در حال پیشرفت است و هر چه به ضرب‌الاجل تعیین شده نزدیک‌تر می‌شویم، مذاکرات جدی‌تر می‌شود.

اوباما در پاسخ به این پرسش که در صورت عدم همراهی کنگره، آیا وی این اختیار را خواهد داشت که به صورت یک‌جانبه تحریم‌های ایران را کاهش دهد، گفت که تحریم‌ها چند دسته هستند و با هم تفاوت دارند، اما در حال حاضر تمایلی به اظهارنظر در این‌باره ندارد.

۱۳۹۳/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...