نسخه چاپی

آخرین وضعیت ۶ كودك قربانی مین

سیدرضا رئیس كرمی از ترخیص ۶ كودكی از بیمارستان نور افشار خبر داد كه ۲ هفته گذشته بر اثر انفجار مین در مریوان مجروح شده‌ بودند.

به گزارش نما به نقل از فارس، معاون درمان و توانبخشی هلال احمر به ترخیص ۶ کودک مریوانی از بیمارستان که بر اثر انفجار مین مجروح شده‌اند، اشاره کرد و گفت: سعی داریم تا با ساخت پروتز و اهدای آن به کودکی که پایش قطع شده، به او تسکین دهیم.

سیدرضا رئیس کرمی از ترخیص ۶ کودکی از بیمارستان نور افشار خبر داد که ۲ هفته گذشته بر اثر انفجار مین در مریوان مجروح شده‌ بودند. وی گفت: یکی از این کودکان از ناحیه ۲ چشم آسیب دیده بود که بینایی یک چشم را از دست داده است اما امیدواریم که با عمل جراحی بینایی چشم دیگر حفظ شود.

معاون درمان و توانبخشی هلال احمر با اشاره به حضور وزیر بهداشت بر بالین این کودکان گفت: وزیر بهداشت شخصاً چشم این کودک را معاینه کرد و شخصاً پیگیر معالجه چشم این کودک است. وی در مورد کودکی که پایش از مچ قطع شده است نیز گفت: متأسفانه این کودک یک پای خود را از دست داده است اما سعی داریم با ساخت و اهدای پروتز به وی، اندکی او را تسکین دهیم.

رئیس کرمی، ابراز امیدواری کرد تا پروتز اهدایی تا ۲ هفته دیگر آماده شود و روند ساخت آن به اتمام برسد. وی همچنین وضعیت عمومی تمام کودکان در هنگام ترخیص از بیمارستان را مناسب عنوان کرد و گفت: ۴ کودک دیگر تنها با ترکش زخمی شده بودند که خوشبختانه توانستیم تمام ترکش‌ها را از بدن آنها خارج کنیم.

معاون درمان و توانبخشی هلال احمر در مورد ادامه درمان این کودکان گفت: تا آنجا که مقدور باشد و امکانات اجازه دهد، مراکز درمانی استانی ما پذیرای این کودکان هستند و اگر نیاز به امکانات بیشتر بود ما در تهران از آنها پذیرایی می‌کنیم. وی تاکید کرد: تمام هزینه‌های درمان این کودکان رایگان بوده و هلال احمر پیگیر وضعیت آنها خواهد بود.

۱۳۹۳/۸/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...