نسخه چاپی

هشدار به افرادی كه قصد ویلا سازی دارند

هر گونه تخلف از طرح هادی در روستاها، منجر به شكایت و پیگرد قانونی خواهد بود و اگر در زمین‌هایی كه شالی‌كاری در آن ها صورت می‌گیرد مجوز مسكونی صادر شود، آن مجوز باطل است.

به گزارش نما، مهدی تحصیلدار، مدیرکل دفتر فنی و تهیه طرح هادی بنیاد مسکن، درباره تخلفات صورت گرفته از طرح هادی روستایی اظهار کرد: طرح هادی برنامه 10 ساله ای است که در صورت صدور مجوز ساخت و سازها باید از بنیاد مسکن استعلام صورت گیرد.

وی تاکید کرد: پروانه‌های ساختمانی توسط فرمانداری و بخشداری‌ها صادر می‌شود اما باید از بنیاد مسکن نیز مجوز گرفته شود و مجوزها باید براساس طرح هادی صادر شوند.

تحصیلدار با بیان این‌که زمین‌هایی که در آن شالیکاری صورت می‌گیرد اگر مجوز مسکونی برای آن صادر شود، آن مجوز باطل است، افزود: در زمینی که شالیکاری صورت می گیرد اجازه ساخت وساز وجود ندارد.

مدیر کل دفتر فنی و تهیه طرح هادی بنیاد مسکن انقلاب تاکید کرد: اگردر زمین های کشاورزی خلافی صورت گیرد بنیاد مسکن متخلف را به مراجع ذیربط معرفی می کند.

وی با اشاره به این‌که در روند صدور پروانه‌های ساختمانی تخلفاتی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: اگر از بنیاد مسکن استعلام شود و مشخص شود که مجوز خلاف صادر شده بنیاد مسکن شکایت می‌کند و نهایتا به جریمه یا قلع بنا ختم خواهد شد.

طرح هادی روستایی طرحی است که برای همه روستاهای بالای 20 خانوار تعریف شده و هدفش توسعه فیزیکی روستاها است.

این برنامه در یک افق 10 ساله پیش بینی شده و نقشه کاربری اراضی پیشنهادی روستا که در واقع سند توسعه روستاها است ، به حساب می‌آید.

سند توسعه روستاها در کمیته‌ای که وزارت جهاد کشاورزی ، وزارت نیرو و بنیاد مسکن انقلاب هم در آن حضور دارد، به نام کمیته فنی است ،که نقشه‌ها در این کمیته بررسی و تصویب می‌شوند.

بر همین اساس سند توسعه روستاها و هر گونه کار اجرایی و ساخت و سازی که در 10 سال آینده صورت گیرد براساس این نقشه‌ها خواهد بود.

به گونه‌ای که هر گونه بازسازی و ساخت و ساز در زمین‌های روستایی براساس نقشه طرح هادی پیش بینی می‌شود.

۱۳۹۳/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...