نسخه چاپی

بیاتیان در نطق میان‌دستور:

وزارت علوم نباید حیات خلوت فتنه‌گران شود

نماینده مردم بیجار در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور، گفت: آقای روحانی نگذارید وزارت علوم حیات خلوت فتنه‌گران شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سیدمحمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری امام حسین(ع) و یاران باوفایش در سخنانی، گفت: آنچه این روزها در صدر اخبار قرار گرفته، شکست انتخاباتی رئیس‌جمهور به ظاهر مؤدب آمریکاست که فرصتی بی بدیل برای تیم مذاکره‌کننده بوجود آورده تا بتوانند حداکثر امتیازات را در روزهای پایانی منتهی به مذاکرات به دست آورند.

وی خطاب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با 1+5، افزود: نکند درگیر بازی پلیس خوب و پلیس بد آمریکایی‌ها شوید، به نحوی که کنگره پلیس بد باشد و دولت آمریکا، پلیس خوب. مراقب باشید بازنده بزرگ قمپز در نکند و شما را از مسیر منحرف نسازد. تعلیق تحریم‌ها و یا برداشته شدن آنها که محل اختلاف جدی مذاکرات اخیر است، باید به برداشته شدن همه تحریم‌ها و نه تعلیق آنها منتهی شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس همچنین در همین زمینه و در هشدار به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان، تأکید کرد: مراقب باشید، نمی‌شود به قول آمریکایی‌ها، عهدشکنان و تروریست‌پروران اعتماد کرد؛ اوباما کمتر از دو سال در سمت ریاست جمهوری آمریکاست، مراقب باشید وعده سر خرمن برداشتن تحریم‌ها را ندهد. بر فرض خوش‌بینی به این رئیس‌جمهور و قبول تعلیق تحریم‌ها ما باید با رئیس‌جمهور و دولت بعدی آمریکا مذاکره کنیم که به آنها هم اعتمادی نیست.

بیاتیان در بخش دیگری از سخنانش ضمن انتقاد از اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر خروج از رکود، خطاب به وی، گفت: آقای رئیس‌جمهور، "و ما ادراک ماالرکود"، شما می فرمایید از رکود عبور کرده‌ایم، براساس کدام آمار، دلیل و مدرک مستدل می‌فرمایید که نرخ بیکاری کاهش داشته است؟ در کدام بخش، استان و شهرستان آمار بیکاری کاهش یافته است؟

وی با بیان اینکه با آمار و ارقام بازی کردن نمی‌توان نرخ بیکاری را کاهش داد و از رکود عبور کرد، اظهار داشت: در حوزه انتخابیه بنده کمتر خانواده‌ای را پیدا می‌کنید که حداقل یک جوان تحصیلکرده بیکار نداشته باشد. نرخ بیکاری در استان ما در خوشبینانه‌ترین حالت حدود 30 درصد و نه 8 درصد است. البته شاید عبور از رکودی که می‌فرمایید در منطقه زندگی شما در ولنجک باشد، ولی مطمئن باشید در سایر نقاط کشور اتفاقی نیفتاده است.

نماینده مردم بیجار در مجلس در بخش دیگری از سخنانش به معرفی وزیر پیشنهادی علوم از سوی رئیس‌جمهور اشاره کرد و افزود: آقای روحانی از شما که شعار تدبیر و امید را سرلوحه کار خود قرار داده و با کلید آمده‌اید، بعید است که با معرفی گزینه‌های ضعیف و فتنه‌گر برای تصدی وزارت علوم، مدیریت این وزارت‌خانه را 3 قفله کرده و به تعبیری به صورت پیمانکاری به فتنه‌گران واگذار کرده باشید؛ وزارت علوم از نیروها و اساتید مجرب و متعهد پرُ است، چرا لجاجت می‌کنید؟

بیاتیان ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور، گزینه مناسب، علمی و متعهد براغی وزارت علوم معرفی کنید تا این وزارتخانه حیات خلوت گرو‌ه‌های فتنه‌گر نگردد و روند پیشرفت علمی کشور نیز ادامه یابد.

وی همچنین در مورد بورسیه‌های غیر قانونی دانشجویی نیز، گفت: ما همواره موافق با برخورد با تخلف بوده و هستیم، ولی رطب خورده منع رطب کی کند؟ آقای رئیس‌جمهور، بگویید کسانی که بورسیه بوده‌اند، ادعای برخورد با بورسیه نداشته باشند.

نماینده مردم بیجار در مجلس در ادامه از پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط دولت انتقاد و تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور، در سال زراعی آتی، قیمت گندم 1150 تومان تعیین شده است، اما قیمت تمام‌شده آن برای کشاورزان زحمت‌کش بیش از اینهاست، بنابراین پیشنهاد 1300 تومان برای خرید هر کیلو گندم را داریم که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

بیاتیان همچنین خطاب به زنگنه، وزیر نفت، افزود: وزیر محترم نفت، از زمانی که شما در مسند این وزارتخانه نشسته‌اید، حتی یک روستا در شهرستان حوزه انتخابیه بنده گازرسانی نشده که این فاجعه است، آقای وزیر شرکت گاز کُردستان را آب برده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آقای روحانی، دیگر نمی‌گویم که چه زمانی به کردستان می‌آیید، مردم کردستان می‌گویند، آن مرد دیگر نمی‌آید.

۱۳۹۳/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...