نسخه چاپی

همه داروهای ماهواره‌ ای غیر مجازند

دبیر ستاد مركزی اطلاع رسانی دارو ها و سموم سازمان غذا و دارو گفت: همه داروهای تبلیغ شده ماهواره و فضاهای مجازی غیرمجازند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو: دبير ستاد مرکزي اطلاع رساني دارو ها و سموم سازمان غذا و دارو گفت: همه داروهاي تبليغ شده ماهواره و فضاهاي مجازي غيرمجازند.

«طلعت قانع» دراين مورد توضيح داد: اين داروها در ماهواره و فضاهاي مجازي براي مواردي همچون لاغري، چاقي يا چاقي هاي موضعي و حتي سياه شدن موهاي سفيد و افزايش رشد موي سر معرفي مي‌شوند اما واقعيت اين است که اين داروها اگر واقعا مورد تاييد مجامع پزشکي بودند از راه قانوني وارد بازار مي‌شدند.

قانع گفت: دارويي که کاهش وزن بين هفت تا 10 کيلوگرم در ماه برايش ادعا مي‌شود، حتما مشکل حاد دارد و باعث مرگ مصرف کننده مي‌شود.وي به ادعاي گياهي بودن برخي از اين داروها اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال تبليغ کنندگان داروهايي همچون «هربال اسليمينگ» يا «اسليمينگ ادونس» تاکيد مي‌کنند که اين داروها گياهي هستند و براي لاغري استفاده مي‌شوند اين در حالي است که اين ادعا کاملا کذب است و داروهاي ياد شده نه تنها گياهي نيستند که کاملا شيميايي بشمار مي‌آيند و عوارض جبران ناپذيري براي مصرف کننده در پي خواهند داشت.

قانع افزود: توليد کنندگان اين داروها از برخي خواص گياهي اين محصولات در توليداتشان استفاده مي‌کنند که مصرف کننده فکر مي‌کند وزن کم کرده يا مقداري چربي از بدنش کم شده در صورتي که اصلا اينطور نيست.

وي تصريح کرد: به عنوان مثال يکي از داروهايي که تبليغات زيادي در اين زمينه داشته و مشخص شده که مجوزهاي تقلبي ارايه داده، داروي اسليمينگ ادونس است که داراي پنج عصاره گياهي است که سه گونه از اين عصاره ها باعث افزايش حجم ادرار، مسهل و افزايش جريان خون مي‌شود و فشارخون را پائين مي‌آورد.

قانع خاطر نشان کرد: متاسفانه يکي از مصرف کنندگان اين داروها طي شکايتي به سازمان غذا و دارو اعلام کرد که پس از مصرف اين دارو دچارکاهش شديد آب بدن و ايجاد لخته در مغز و سکته مغزي شده است.دبير ستاد مرکزي اطلاع رساني دارو ها و سموم سازمان غذا و دارو از مردم خواست درمورد داروهايي که استفاده مي‌کنند دقت بيشتري داشته باشند و براي لاغر شدن از روش هاي صحيح و سالم استفاده کنند.

۱۳۹۳/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...