نسخه چاپی

پرونده مرگ 3 دانش‌آموز روی میز بازپرس

ماجرای مرگ تلخ سه پسر دانش‌آموز با واژگونی وانتی كه تحت تعقیب پلیس راه بود به صورت ویژه تحت رسیدگی قرار دارد.

به گزارش نما به نقل از ایران، این حادثه واکنش‌های زیادی از سوی امام جمعه «قلعه‌گنج»، مسئولان آموزش و پرورش و پلیس راه داشته و پرونده‌ای نیز در دادسرای نظامی تشکیل شده است.همه بر این باورند که برخورد جدی‌ای با عاملان حادثه صورت گیرد و تیمی از کارشناسان رسمی دادگستری مأموریت یافته‌اند صحنه حادثه را بررسی و مقصران را شناسایی کنند.

در این میان امام جمعه قلعه‌گنج از بی‌تدبیری افسر پلیس راهور در تعقیب وانت با سرنشینان مدرسه‌ای گله کرده است.28 مهرماه سال جاری، واژگونی یک وانت‌پیکان در قلعه‌گنج باعث مرگ سه دانش‌آموز و زخمی شدن سه دانش‌آموز دیگر شد و تاکنون دلایل مختلفی برای وقوع این حادثه عنوان شده است.

حجت‌الاسلام «احمد نجنو» ادامه داد: این حادثه به علت بی‌تدبیری برخی عوامل پلیس راه جنوب کرمان و راننده وانت پیکان رخ داده که موجب داغدار شدن خانواده این دانش‌آموزان شد.وی بیان کرد: در پی اظهارات فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب کرمان مبنی بر اینکه در این حادثه هیچ تعقیب و گریزی صورت نگرفته است، خانواده این دانش‌آموزان از سخنان فرمانده پلیس راه گلایه دارند.

وی افزود: باید با مقصران این حادثه دلخراش که باعث مرگ سه دانش‌آموز بی‌گناه شدند در هر جایگاهی که هستند در چارچوب قانون برخورد شود.حجت‌الاسلام نجنو گفت: به عنوان امام جمعه قلعه‌گنج تا آخرین لحظه از احقاق حق دانش‌آموزان بی‌گناهی که در مسیر بازگشت به علت بی‌تدبیری برخی عوامل پلیس راه و راننده وانت کشته شده‌اند کوتاه نخواهم آمد و از طریق مجاری قانونی این مسأله را پیگیری می‌کنم.

وی تصریح کرد: پیگیری حق جانباختگان به این معنا نیست که راننده وانت مقصر نیست اما انتظار می‌رفت افسری که چند سال قوانین راهنمایی و رانندگی را به صورت عملی تجربه کرده این احتمال را بدهد که شاید هنگام فرار راننده خاطی برای سرنشینان حادثه‌ای رخ دهد.

وی گفت: تدبیر و آرامش پلیس می‌توانست از بروز این حادثه دلخراش جلوگیری کند نه اینکه آژیرکشان خودروی وانتی را که چند دانش‌آموز سرنشین آن هستند تعقیب کند و سرانجام منجر به وقوع این حادثه تلخ شود.

امام جمعه قلعه‌گنج گفت: از رسانه‌ها درخواست دارم با رعایت حق و حقوق طرفین، این مسأله را پیگیری کنند و به افرادی که بخواهند این حادثه را وارونه جلوه دهند هشدار می‌دهم.وی افزود: اگر نسبت به حق جانباختگان و بازماندگان حادثه اخیر در قلعه‌گنج در چارچوب قانون رسیدگی و نتیجه اعلام نشود از تریبون نماز جمعه این مسأله را بیان خواهم کرد.

فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب کرمان نیز گفت: پس از حادثه اعلام شد تعقیب پلیس منجر به بروز این حادثه شده در حالی که تعقیب و گریزی توسط پلیس راه صورت نگرفته است.سرهنگ آبکار» گفت: راننده وانت پیکان که فاقد گواهینامه بوده هنگام رانندگی با تلفن همراه صحبت می‌کرد که به محض مشاهده خودروی پلیس اقدام به فرار می‌کند و در نتیجه منجر به بروز این حادثه می‌شود.

سرهنگ آبکار خاطرنشان کرد: ابعاد مختلف این حادثه در دست بررسی است.فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهر قلعه‌گنج نیز گفت: با بروز این حادثه نباید اقدامات مفید پلیس را زیر سؤال ببریم زیرا پلیس در کاهش تصادفات جاده‌ای در این محور بسیار خوب عمل کرده است.

وحدت عیدی افزود: این حادثه دلخراش که منجر به فوت سه دانش‌آموز و مجروح شدن سه دانش‌آموز دیگر شد در دست بررسی است.

وی بیان کرد: کسانی که مظنون به تخلف بودند توسط دستگاه‌های نظارتی پلیس مورد بازجویی قرار گرفتند و پرونده در دادسرای عمومی‌و نظامی‌در دست بررسی است.وی گفت: با توجه به اینکه اعلام شده این حادثه به علت تعقیب خودروی پلیس به وقوع پیوسته است نمی‌توان بدون نظر کارشناسان مشخص کرد عامل حادثه چه بوده است.

فرماندار قلعه‌گنج بیان کرد: در صورتی که مشخص شود تعقیب پلیس عامل بروز این حادثه بوده با فرد یا افراد خاطی برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی همچنین گفت: پیش از آغاز سال تحصیلی در شورای ترافیک شهرستان مقرر شد آموزش و پرورش با هیچ خودروی وانت به عنوان سرویس مدارس قرارداد نبندد که این موضوع از سوی آموزش و پرورش رعایت شده است.

عیدی بیان کرد: دانش‌آموزان مدرسه‌ای در روستای سرخ قلعه پس از تعطیلی برای رفتن به خانه جلوی یک وانت عبوری را می‌گیرند و راننده وانت بنا بر حس نوعدوستی اقدام به سوارکردن شش دانش‌آموز می‌کند که متأسفانه این حادثه دلخراش رقم می‌خورد.

۱۳۹۳/۸/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...