نسخه چاپی

گزارش AFC از بیت‌آشور

عکس خبري -گزارش AFC از بيت‌آشور

سایت AFC در گزارشی به معرفی مدافع راست تیم ملی فوتبال ایران پرداخت.

به گزارش نما به نقل از فارس، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به معرفی مهرداد بیت‌آشور، مدافع تیم ملی فوتبال ایران پرداخت و نوشت: سفر استیون بیت‌آشور که برای رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 به تیم ملی ایران ملحق می‌شود، از کالیفرنیا به کانادا یک سفر فوتبالی منحصر به فرد است.

بیت‌آشور که از پدر و مادری ایرانی در سن‌خوزه آمریکا به دنیا آمد، فوتبال حرفه‌ای را در سال 2010 برای تیم سن‌خوزه ارث‌کوئیک در لیگ حرفه‌ای آمریکا آغاز کرد. وی چهار سال را در این تیم گذراند و سپس به تیم کانادایی ونکوور وایتکپس ملحق شد و معمولا در این تیم در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد.

بیت‌آشور که سرمربی‌اش در وایتکپس او را بهترین مدافع راست لیگ می‌داند، چندین بار با تیم ملی فوتبال آمریکا تمرین کرد اما در هیچ یک از بازی‌های ملی این کشور به میدان نرفت. وی یکی از چندین بازیکن آمریکایی دو ملیتی است که مجبور شد انتخاب سختی را انجام دهد. به هر حال وی که به زبان فارسی صحبت می‌کند و عضو جامعه کوچک ایرانیان کالیفرنیا است، برای پیوستن به تیم ملی کشوری که پدر و مادرش اهل آن هستند، دچار کششی احساسی شد.

کارلوس کی‌روش در سال 2013 وی را برای شرکت در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی مقابل تایلند به تیم ملی ایران دعوت کرد. چند ماه قبل بیت‌آشور قرار بود در دیداری دوستانه برای تیم ملی آمریکا بازی کند اما یک مصدومیت مانع از حضور وی در تیم ملی این کشور شد. غیبت در تیم ملی آمریکا حضور در تیم ملی ایران را برای او به ارمغان آورد و بیت‌آشور در هر دو بازی ایران مقابل تایلند به میدان رفت.

بیت‌آشور در دومین مسابقه پاس گلی را برای رضا قوچان‌نژاد ارسال کرد و این عملکردی موفق برای شکار کی‌روش از آن سوی آب‌ها بود.

قوچان‌نژاد و بیت‌‌آشور از بازیکنان دو ملیتی تیم ملی فوتبال ایران هستند؛ در حالی که قوچان‌نژاد برای تیم ملی نوجوانان و جوانان هلند بازی کرده است.

بیت‌آشور به همراه تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل حاضر شد و با اینکه در هیچ یک از مسابقات برای ایران به میدان نرفت، یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی ایران است.

بیت‌آشور یک مدافع راست هجومی با هوش و سرعت بالا است که به دنبال حضور در ترکیب اصلی تیم ملی ایران برای مسابقات جام ملت‌های آسیا 2015 و کمک به تیمش در مسیر رسیدن به قهرمانی در این رقابت‌ها است.

۱۳۹۳/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...