نسخه چاپی

داورزنی:

برای گرفتن میزبانی ایران شیطنت كردند

رئیس فدراسیون والیبال گفت: در حالیكه میزبانی مسابقات والیبال نوجوانان جهان برای ایران قطعی شده بود، با متنی سیاسی این میزبانی را از ما گرفتند و معتقدم این موضوع یك شیطنت سیاسی است.

به گزارش نما به نقل از "ورزش سه" محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ضمن بیان مطالب فوق اظهار کرد: در مجامعی که هر دو سال یکبار برگزار می شود، ضمن تصویب گزارش‌های جلسات قبل، برنامه آتی نیز مورد تایید قرار می گیرد. در حاشیه سه روزه سی‌وچهارمین کنگره والیبال، کنفدراسیون‌های مختلف هم جلساتی داشتند تا برنامه مسابقات آینده نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی که با رادیو ورزش گفتگو می‌کرد، افزود: چند وقت پیش کنفدراسیون والیبال آسیا به ما اطلاع داده بود که شما بپذیرید میزبان رقابتهای نوجوانان جهان باشید. استراتژی ما این بود سعی کنیم میزبانی‌ رقابتها در سطح بزرگسالان را برعهده بگیریم که هم دلیل علاقه‌مندی مردم را در پی داشت و هم از نظر جنبه اقتصادی به نفع ما بود.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: با توجه به اعلام AVC و با هماهنگی آنها، ما این میزبانی را پذیرفتیم و مسئولان کنفدراسیون والیبال آسیا نیز موضوع را به فدراسیون جهانی اعلام کردند. FIVB نیز فرمی را که برای کشورهای داوطلب میزبانی می فرستد، برای ما ارسال کرد و ما موارد لازم را در این فرم پر کرده و برگرداندیم و به این نحو میزبانی ما از نظر کنفدراسیون والیبال آسیا قطعی شد.

وی با اشاره به بحث میزبانی جام ملت‌های 2015 نیز اظهار کرد: در جلسه‌ای هم که ما در ایتالیا داشتیم، درباره جام ملت‌های 2015 و میزبانی آن صحبت کردیم. پس از انصراف عربستان، کشورهای ایران، قزاقستان و استرالیا برای میزبانی این رقابتها اعلام آمادگی کردند که مسئولان کنفدراسیون والیبال آسیا به ما گفتند چون شما میزبانی‌های زیادی دارید، اجازه بدهید میزبان جام ملت‌های آسیا یکی از دو کشور استرالیا و قزاقستان باشد.

داورزنی تصریح کرد: البته ما به این موضوع اعتراض کردیم که میزبانی زیادی در اختیار کشور ما نیست و عنوان کردیم مسابقات زیر 23 سال آسیا را به کشور دیگری بدهند؛ چراکه میزبانی جام ملت‌ها برای ما از اهمیت زیادی برخوردار بود. قرار شد همانجا جلسه‌ای با روسای فدراسیون والیبال استرالیا و قزاقستان داشته باشیم که در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم میزبانی جام ملت‌های 2015 به ما داده شود.

وی به سیاسی بودن گرفته شدن میزبانی مسابقات والیبال نوجوانان جهان اشاره کرد و افزود: ما سه روز در جمع رؤسای مختلف والیبال حضور داشتیم و هیچ بحثی در مورد لغو میزبانی ایران برای قهرمانی نوجوانان جهان مطرح نشد که در پایان جلسه و موقع خداحافظی متنی سیاسی خوانده شد که منجر به لغو میزبانی ایران برای این رقابتها بود و با اعتراض ما همراه شد.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه ایتالیایی‌ها در این بحث کاسه داغتر از آش شده‌اند، اضافه کرد: دو روز قبل نیز FIVB ایمیلی به ما ارسال کرد که در آن از درخواست میزبانی ما تشکر کرده بود، در حالیکه آنها انتخاب میزبان قهرمانی نوجوانان جهان را به کنفدراسیون والیبال آسیا سپرده بودند و AVC هم ما را برای این میزبانی معرفی کرده بود، به هر حال فدراسیون جهانی والیبال تصمیم گرفته که این رقابتها را در آرژانتین برگزار کند.

۱۳۹۳/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...