نسخه چاپی

رتبه ایران در امنیت گردشگری

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری راه‌اندازی «ویزای الكترونیك» را از شش ماه تا یك سال آینده یك موفقیت بزرگ برای كشور و بخش گردشگری دانست.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری راه‌اندازی «ویزای الکترونیک» را از شش ماه تا یک سال آینده یک موفقیت بزرگ برای کشور و بخش گردشگری دانست.

مسعود سلطانی‌فر با اشاره به صدور ویزا برای اتباع 190 کشور دنیا در فرودگاه با هدف گسترش فعالیت‌های گردشگری کشور اظهار کرد: با این وجود به دنبال آن هستیم که با توجه به تاکید رئیس جمهور بر توسعه‌ گردشگری از ظرفیت‌های خوب این بخش در جهت گسترش تعامل‌های فرهنگی و حل مشکلات اقتصادی‌، اشتغال و تامین ارز مورد نیاز کشور استفاده و تسهیلات بیشتری ایجاد کنیم.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر پیگیری بحث لغو روادید از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: وزارت خارجه اعتقاد درستی دارد که لغو روادید را یک‌طرفه نمی‌توانیم انجام دهیم، چون پرستیژ سیاسی کشور دچار خدشه می‌شود، در حالی‌که سفارتخانه‌های اروپایی برای اتباع ایرانی که متقاضی گرفتن ویزای ورود به کشورهای اروپایی هستند، مشکلات و موانع جدی را ایجاد کرده‌اند و از آنها مدارک مختلف می‌خواهند، در این میان گاهی ماه‌ها طول می‌کشد تا به یک ایرانی ویزا داده شود، به همین دلیل ما نمی‌توانیم یک طرفه لغو ویزا کنیم.

او راه حل مشکلات اساسی در این بخش از حوزه‌ی گردشگری را راه‌اندازی «ویزای الکترونیک» دانست و تاکید کرد: برای پیگیری این ویزا مدت‌هاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت خارجه‌، وزارت کشور و اطلاعات فعالیت می‌کنند. همچنین کارگروه خوبی ایجاد شده که در حال پشت سر گذاشتن موانع هستند.

وی اظهار کرد: فکر می‌کنم اگر بتوانیم مسائل قانونی را برطرف کنیم، بین شش تا یک سال آینده ویزای الکترونیک را راه‌اندازی می‌کنیم، چون موانعی که وجود دارد به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زیاد هستند، اما فکر می‌کنم اگر موفق شویم این ویزا را در یک سال آینده راه‌اندازی کنیم، به یک موفقیت بزرگ برای کشور و بخش گردشگری دست پیدا کرده‌ایم.

در سامان‌دهی حمل و نقل هوایی کشور مشکل داریم

سلطانی‌فر در ادامه با اشاره به وجود مشکل در بخش سامان‌دهی حمل و نقل هوایی کشور نیز اظهار کرد: به دلیل محدودیت‌ها و تحریم‌ها تا کنون حدود 40 - 45 درصد ناوگان هوایی زمین‌گیر شده است‌. علاوه بر اینکه اگر زمین‌گیر نبودند امکان پرواز به دلیل تحریم‌ها به صورت مستقیم بین تهران و پایتخت بسیاری از کشورهای اروپایی نبود. اما با این وجود اتفاقات خوبی نیز رخ داده و تعداد گردشگران ورودی اروپایی به نحو قابل توجهی افزایش یافته است و اکنون امنیت خوبی در ایران حاکم است.

ایران بالاتر از رتبه‌ی 17 «UNWTO» است

او ادامه داد: ما از جهت آیتم امنیت در ارزیابی‌های UNWTO کشور هفدهم در دنیا هستیم که من اعتقاد دارم رتبه‌ی ایران بهتر از این هم هست. چون زمانی که می‌بینیم حدود 350 گردشگر متمول آمریکایی،‌ کانادایی‌، استرالیایی و اروپایی با چهار قطار گردشگری وارد ایران می‌شوند و از مرز رازی تا شیراز خود را می‌رسانند، آنجا می‌مانند و بر می‌گردند، از همه‌ی استان‌ها در چند روز عبور می‌کنند و هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد و با خاطره‌ای خوش ایران را ترک می‌کنند و هر کدام در کشورشان مبلغ ما می‌شوند، این موید امنیت بسیار بالای ایران است.

معاون رئیس جمهور افزود: این در حالی است که در کشورهای اطراف مانند عراق،‌ سوریه‌، لیبی‌، مصر‌ و کشورهایی که در سال‌های گذشته مقصد گردشگران فرهنگی و تاریخی بودند و اکنون در ناآرامی و جنگ به سر می‌برند،‌ در حال حاضر یک فرصت بسیار خوب برای ایران و ترکیه فراهم شده است تا بتوانیم بازاریابی و بازارداری کنیم.

۱۳۹۳/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...