نسخه چاپی

تهران باید تقسیم شود

نماینده مردم رباط‌كریم و بهارستان در مجلس معتقد است كه زمان آن رسیده است كه برای تمركززدایی، استان تهران، حداقل به ۳ استان تقسیم شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، ابرهیم نکو نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس در سخنانی به معرفی دانش‌آشتیانی از سوی رئیس‌جمهور به مجلس برای تصدی سمت وزارت علوم اشاره کرد و گفت: امیدوارم نمایندگان ملت در روز سه‌شنبه با رأی بالای خود به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، این وزارتخانه بزرگ را از بلاتکلیفی در بیاورند. البته متأسفم از اینکه برخی از آقایان برخلاف فرموده‌های رهبر معظم انقلاب، بداخلاقی کرده و قانون مجلس را نقض می‌کنند.

وی افزود: از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان که تا به امروز مقتدرانه از جایگاه ملت، کشور و نظام دفاع کرده‌اند، سپاسگذارم و بر سربازان شجاعی که توانستند همانند جنگ ۸ ساله دفاع مقدس در برابر نظام تمامیت‌خواه و دیکتاتور جهانی از موضع قدرت سخن بگویند و به تنهایی، اما با دعای خیر ملت و رهبری عزیز، زبونی و زیاده‌خواهی گروه ۱+۵ را به جهانیان معرفی کنند، درود می‌فرستم.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس در ادامه با بیان اینکه در مذاکرات نتیجه بُرد-بُرد مورد قبول ماست، تأکید کرد: نتیجه مذاکرات باید با این رویکرد که تمامی خواسته‌های مشروع ما که همانا حق داشتن و استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است، باشد. در مذاکرات هسته‌ای حقوق ملت ما باید طور کامل به رسمیت شناخته شود و آنان نیز به این یقین برسند که ما به دنبال تولید سلاح‌های هسته‌ای نیستیم؛ البته اگر عاقل باشند می‌فهمند که مرجع عالیقدر و رهبر عزیزمان، تولید سلاح هسته‌ای را حرام دانسته‌اند.

نکو در ادامه در مورد با نقض حقوق بشر در کشورهای غربی و مدعی، گفت: پس از اتمام مذاکرات ما هم در این قضیه ورود پیدا کرده و پیگیری‌های لازم را از طریق مراجع ذیصلاح بین‌المللی به عمل خواهیم آورد.

وی با تأکید بر اینکه در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات، ما دستاوردهایی داشته‌ایم که نباید مغفول واقع شود، افزود: در این مذاکرات، اولا ثابت ما کردیم که اهل مذاکره هستیم و از هیبت و هیکل باد شده و متورم آنان هراسی نداریم و در همه حال حاضر به دفاع از تمامیت ارضی کشورمان و حقوق مسلم هسته‌ای ملت عزیز نیز هستیم.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس اضافه کرد: آن دسته از کشورهایی که کورکورانه و یا ندانسته در تحریم‌ها علیه کشور ما از نظام غارتگر، فرصت‌طلب و جنگ‌طلب بین‌المللی دنباله‌روی کردند، در این مذاکرات متوجه شدند که حق با ما بوده و این، آنها بودند که ظالمانه و بر خلاف قواعد بین‌المللی جمع کثیری را علیه ملت ایران بسیج کرده و تحریم‌های ناجوانمردانه را اعمال کرده‌اند، لذا این گروه از کشورها در صورت شکست مذاکرات هم بدون توجه به اقدامات نامشروع و ظالمانه اربابان خودخواه جهانی نسبت به ترمیم و توسعه روابط خود با کشورمان در سطح وسیعی اقدام خواهند کرد.

نکو در بخش دیگری از سخنانش از تیم اقتصادی دولت تقدی رکرد و گفت: انصافا تیم اقتصادی دولت توانسته کارهای بزرگی انجام دهد.

وی همچنین تصریح کرد: آقای روحانی و هیئت دولت، برای چندمین بار اعلام می‌کنم که شهرستان‌های استان تهران با داشتن ۵ حوزه انتخابیه و با جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون نفر، هرکدام از حوزه‌های انتخابیه و به خصوص ۳ حوزه انتخابیه، بیش از ۱۰ استان کشور، جمعیتی را در خود جای داده‌اند، از داشتن بسیاری از امکانات و سرانه‌های لازم در زمینه‌های مختلف محروم هستند؛ در حالیه بسیاری از شهرها و روستاها در نقاط مختلف کشورمان در چنین حالت و وضعیتی نیستند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس اضافه کرد: سؤال بنده این است که چرا برخی از مسئولین استانی هیچ اقدام سازنده و قابل قبولی به عمل نمی‌آورند؟ چرا تقریبا همه پروژه‌های شهرستان‌های استان تهران معطل مانده است؟ آیا گناه ما این است که در پایتخت قرار گرفته‌ایم؟ آیا گناه ما این است که به پایتخت و قلب کشور نزدیک هستیم؟

نکو خطاب به رئیس‌جمهور، گفت: می‌دانم که ادامه این وضعیت خواست قلبی شما نیست، لطفا با قید فوریت دستور فرمایید که جلسه‌ای بین نمایندگان شهرستان‌های استان تهران با شما تشکیل شود و وضعیت این شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: آیا اکنون زمان آن نرسیده که برای تمرکززدایی، استان تهران، حداقل به ۳ استان تقسیم شود؟ آیا این خواسته‌ای نابه‌جاست؟ شهرستان‌های استان تهران، حداقل توانایی تبدیل شدن به ۲ استان دیگر را دارند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس در ادامه اظهار داشت: از رئیس‌جمهور می‌خواهم که هر چه سریعتر سفرش به شهرستان‌های استان تهران را که قبلا قول آن را داده است را شروع کرده و نسبت به آن اقدام کند.

نکو همچنین تصریح کرد: از هیئت دولت می خواهم که نسبت به استقرار تمامی ادارات در شهرستان پر جمعیت بهارستان که بیش از ۶۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، دستورات فوری را صادر نماید. همچنین از هیئت دولت می‌خواهم که برای ادارات مستقر شده، ساختمان تهیه کرده و اعتبار لازم را در اختیار مسئولین شهرستانی قرار دهد.

وی با بیان اینکه از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم که هر چه سریعتر نسبت به تکمیل و راه‌اندازی متروی حرم امام خمینی(ره) تا پرند که یکی از پروژه‌های بزرگ کشوری است، اقدام کرده و نسبت به ایجاد ایستگاه در رباط‌کریم اقدام کند، گفت: این خواست همه اهالی و مسئولین شهرستان است. به وزیر راه وشهرسازی هشدار می‌دهم در صورتیکه این اتفاق نیفتد، نسبت به تحقیق و تفحص و طرح سؤال در مجلس اقدام خواهم کرد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس ادامه داد: از رئیس‌جمهور می‌خواهم که جهت بررسی مشکلات عدیده شهر جدید پرند، کمیته ویژه‌ای از تمامی وزارتخانه‌ها تشکیل دهد تا نسبت به حل مشکلات و معضلات این شهر جدید اقدام شود.

نکو همچنین از وزیر آموزش و پروش خواست که نسبت به تبعیضات گسترده در این وزارتخانه در مقایسه با سایر وزارتخانه‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: معلمان چه گناهی کرده‌اند که امروز در مقاطع مختلف اضافه‌کار و مزایایی که سایر وزارتخانه‌های دریافت می‌کنند را دریافت نمی‌کنند؟ امروز مدیران و معاونین مدارس چه گناهی کرده‌اند که باید برای آموزش و پروش برنامه‌ریزی کنند؟

۱۳۹۳/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...