نسخه چاپی

وزارت علوم سهم یك جریان خاص است!

نماینده تهران در مجلس گفت: با توجه به اینكه دوران سرپرستی وزارت علوم رو به پایان است، علی‌القاعده برای مدیریت وزارت علوم باید از حكم حكومتی استفاده شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، الیاس نادران نماینده مردم تهران در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق تفسیر شورای نگهبان وقتی ۳ ماه سرپرستی در یک وزارتخانه به اتمام می‌رسد هیچ احدی حق دخل و تصرف آن وزارتخانه را ندارد و هیچ فردی تحت عنوان سرپرست یا غیرسرپرست نمی‌تواند آن وزارتخانه را اداره کند.
وی ادامه داد: به همین دلیل با توجه به اینکه دوران سرپرستی وزارت علوم رو به پایان است، علی‌القاعده برای مدیریت وزارت علوم باید از حکم حکومتی استفاده شود. یعنی اذن ولی‌فقیه برای دخل و تصرف در امور وزارت علوم را بگیرند، سپس در کنار آن برای رای اعتماد وزیر پیشنهادی بعدی تلاش کنند.

نماینده تهران با بیان اینکه امیدواریم که با تفاهم این موضوع حل شود گفت: دوستان ما نه تنها در مجلس، بلکه از بیرون نیز به آقای روحانی گفته‌اند زمانی که رئیس مجلس به عنوان رئیس یک قوه با شما اینقدر همراهی می‌کند، چه دلیلی وجود دارد که کمترین تعاملی با ایشان در مورد انتخاب وزرای پیشنهادی علوم انجام نمی‌دهید و این واقعا پذیرفتنی نیست. اگر دانش آشتیانی را پس گرفتند و کس دیگری را با تعامل معرفی کردند که فبهاالمراد، اما اگر اینگونه عمل نکردند حداقل برای گزینه بعدی مسیر را اصلاح کنند.
وی در پاسخ به سوالی گفت: آقای لاریجانی را به هیچ عنوان در جریان معرفی گزینه پیشنهادی نگذاشتند، یعنی حداقل تعامل را با وی نیز نداشتند.

نماینده تهران در مجلس در خصوص سوال دیگری اظهار داشت: هیچ کس هیچ نامه‌ای به هیچ کجا ننوشته است، ولی تماس‌هایی با مقامات دولتی از طریق موثرین مجلس بوده است تا گزینه پیشنهادی را تغییر دهند.
نادران در خصوص انتظار فراکسیون و نمایندگان مجلس برای وزیر پیشنهادی علوم گفت: انتظار ما این است فردی معرفی شود که از خط قرمزهای نظام عبور نکرده باشد و در فتنه ۸۸ نقش فعالی نداشته باشد.
وی در خصوص اینکه برخی از اعضای فراکسیون اصولگرایان برای وزیر پیشنهادی علوم نام‌هایی مانند علی اکبر صالحی را مطرح کرده‌اند گفت: بنده در فراکسیون هیچ اسمی را نشنیده‌ام.

نماینده تهران در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مگر برای معرفی وزیر پیشنهادی از وزارت اطلاعات استعلام نمی‌شود که نادران پاسخ داد: آیا برای همه گزینه‌های پیشنهادی استعلام کرده و سپس معرفی کرده‌اند؟ بنده در این موضوع خبری ندارم.
نادران در خصوص نپذیرفتن فراکسیون اصولگرایان برای حضور دانش‌آشتیانی برای حضور در جلسه این فراکسیون گفت: وقتی مسئله روشن است ضرورتی برای جلسه با دانش آشتیانی وجود نداشت.
وی در ادامه گفت: از ناحیه دولت برخی بنا به لجبازی در این خصوص را دارند که بنده دلیل آن را نمی‌دانم، و الا خیلی راحت‌تر از این می‌شد که مسئله را حل و فصل کرد.

نادران در پاسخ به این سوال که آیا مجلس سخت‌گیری بیش از حدی در این خصوص انجام نمی‌دهد گفت: نه اینطور نیست دلیل آنکه آقای میلی منفرد رای نیاورد حضور در تحصن و تایید و حمایت فتنه ۸۸ بود و بعد نسبت به فتنه برائت نکرد. حالا اگر فرد دیگری را معرفی کنند که از دانشگاه دیگری آمده و جلسه تحصن را اداره کرده است سپس بگویند مجلس دارد سختگیری می‌کند و به او رای نمی‌دهد چه سختگیری وجود دارد؟

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی معتقدند معرفی افرادی از یک طیف به عنوان وزیر پیشنهادی علوم نشان می‌دهد که این وزارتخانه سهم اصلاح‌طلبان افراطی است اظهار داشت: خود آقای روحانی در جلسه دفاع از آقای نیلی گفت ما فراجناحی هستیم و هر وزارتخانه‌ای را به یک گروه و جناح داده‌ایم و وزارت علوم نیز برای یک گروه؛ و این موضوع را رسما اعلام کرد و بنا نیست کسی بخواهد این را بگوید. ما به سهم‌خواهی اعتراضی نداریم، اعتراض ما به تندروی‌های ساختارشکنانه است؛ از هر کجا که باشد.

نادران در خصوص اینکه آقای نصیرپور گفته است شما به وی گفته‌اید فیلمی از دانش آشتیانی در خصوص سال ۸۸ دارید تصریح کرد: بنده با احدی درباره هیچ فیلمی صحبت نکرده‌ام.
وی در خصوص اینکه دولت به منظور تعامل با مجلس توفیقی را معرفی نکرد و برخی معاونین این وزارتخانه استعفا دادند، گفت: استعفاها که پس گرفته شد.

۱۳۹۳/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...