نسخه چاپی

چرا داعش پرچم خود را در تركیه برافراشته؟

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور تركیه در نشست كمیته سیاسی ـ امنیتی این كشور خطاب به رئیس سازمان اطلاعات تركیه از افشای فعالیت‌های آزاد داعش در این كشور و برافراشتن پرچم‌های این گروهك در شهرهای مختلف تركیه و رسانه‌ای شدن آن ابراز نگرانی كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، کمیته سیاسی امنیتی ترکیه به ریاست «رجب طیب اردوغان» در تاریخ 14/8/93 با حضور «داود اوغلو» نخست‌وزیر، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه، « آفکان آلا» وزیر کشور، ژنرال «نجدت اوزال» رئیس ستاد کل ارتش ترکیه، «عصمت ییلماز» وزیر دفاع ملی، «هاکان فیدان» رئیس سازمان اطلاعات ترکیه (میت) و «فهمی بولنت ایلدیریم» رئیس« I.H.H » (سازمان خیریه اسلامی ترکیه موسوم به کاروان آزادی) و چند تن از مشاوران رئیس جمهور تشکیل شد.

عصبانیت اردوغان از رسانه‌ای شدن فعالیت های داعش در ترکیه

در این جلسه اردوغان ضمن ابراز نارحتی شدید خود از افشای رسانه‌ای فعالیت‌های گروهک تروریستی تکفیری داعش در خاک ترکیه، خطاب به هاکان فیدان رئیس میت گفت: چرا عناصر وابسته به (داعش) اینقدر آزادانه و علنی در ترکیه به فعالیت می‌پردازند تا این موضوع دست آویزی شود که محافل خبری دنیا از آن به عنوان اهرمی برای فشار به سیاست‌ها و رویکردهای ما در قبال سوریه و گروه های مخالفان این کشور قرار گیرد؟

وی با ناراحتی شدید خطاب به همه اعضای جلسه گفت: چرا داعش پرچم‌های خود را در شهرهای مختلف ترکیه بر افراشته است و صندوق‌های جمع آوری کمک برای این گروه در مناطق مختلف شهرها دیده می‌شود و پرچم‌ها و تی شرت‌های آنها آزادانه در فروشگاه های کشور به فروش می‌رسد؟

اعتراض اردوغان به عکس سلفی مقامات ترک با داعش

اردوغان از انتشار تصاویر ملاقات‌های صورت گرفته توسط شخصیت های برجسته کشورش و افراد وابسته به آنها با افراد مرتبط با داعش به شدت اعتراض کرد و گفت: با انتشار تصاویر ملاقات های صورت گرفته در محافل عمومی از قبیل رستوران‌ها و هتل‌ها به هیچ وجه نمی‌توان موضوع ارتباط با این گروه را انکار کرد.

ابراز نگرانی از افشای مداوای زخمی‌های داعش در شهر اورفا

رئیس جمهو ر ترکیه در مورد انتقال مجروحان وابسته به داعش جهت مداوا به کشورش اظهار کرد: انتشار اخبار استقرار آمبولانس در مزر و انتقال مجروحین گروه های معارض سوری به بیمارستان های کشور یکی از عوامل مهمی است که ارزیابی شرایط فعالیت داعش در خاک ترکیه را حتی برای یک خبرنگار ساده نیز فراهم آورده تا جایی که او می تواند با تهیه چند عکس از این آمبولانس ها، مجروحین، و ترددهایی که پیرامون آن صورت می گیرد خبر موثق و مستندی را در این باره تهیه و منتشر کند، مانند آنچه در انتقال و بستری عناصر وابسته به گروه داعش در شهر اورفا که در جریان حملات هوایی آمریکا به پایگاه های این گروه مجروح شده بودند، اتفاق افتاد.

عصابنیت ناشی از درز اخبار محرمانه کشور ترکیه به رسانه ها، رئیس جمهور این کشور را بر آن داشت تا در این جلسه، با لحنی جدی و تأمل برانگیز از چگونگی افشای خبر ملاقات خود با «یاسین القاضی» سوال کرده و خطاب به حاضرین بگوید: آیا افشای این اخبار با هر اندیشه‌ای به منافع ملی و بین‌المللی ترکیه ضربه نمی‌زند؟

درخواست اردوغان برای کاهش حضور محسوس داعش در ترکیه

اردوغان در ادامه جلسه کنترل سریع و جدی اوضاع را خواستار و به ارائه راهکاری در همین زمینه پرداخت و گفت: تغییر محل حضور این افراد یکی از مهمترین اقداماتی است که باید صورت پذیرد همچنین لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا از حضور محسوس این افراد در ترکیه کاسته شود مانند اینکه آنها باید ریششان را کوتا کنند و لباس های معمولی بپوشند.

وی در پایان خواستار کنترل شدید فضای رسانه ای شد و گفت: ضروری است تمهیداتی اتخاذ شود تا از این به بعد اخبار همکاری ها و کمک های ترکیه به گروه های معارض در سوریه فقط تحت عنوان ارتش آزاد منتشر شود.

۱۳۹۳/۸/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...