نسخه چاپی

دستگیری بیش از ۵۰ عضو بوكوحرام توسط ارتش كامرون

ارتش كامرون در روزهای گذشته ۵۸ عضو گروه تروریستی بوكوحرام را دستگیر كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، هم‌زمان اعلام شده که یک ترور انتحاری در شمال نیجریه جان عده‌ای را گرفته است.

دویچه وله گزارش داد، ارتش کامرون پس از ماه‌ها تعقیب و گریز علیه نیروهای بوکوحرام در روزهای گذشته ضربه‌ای اساسی به این گروه وارد کرد و شماری از اعضای آن را آخر هفته گذشته دستگیر کرد. در ماه‌های اخیر حملات بوکوحرام از خاک نیجریه به روستاهای مرزی کامرون تشدید شده بود.

شمار اعضای دستگیرشده بوکو حرام به ۵۸ نفر می‌رسد. به گفته یک سخنگوی ارتش کامرون که نخواسته نامش فاش شود، هدف این عملیات که سرکوب و پراکنده‌سازی نیروهای مهاجم بوکوحرام بوده تامین شده و شماری اسلحه نیز از آنها به دست آمده است.

هفته پیش ارتش نیجریه اعلام کرده بود که در توافقی که با بوکوحرام انجام شده این دختران آزاد می‌شوند، اما رهبر بوکو حرام اندکی بعد اعلام کرد که چنین توافقی در کار نبوده و اکثر دختران به صورت اجباری به عقد مردان درآمده‌اند.

حملات بوکو حرام در شمال نیجریه و درگیری‌های آن با نیروهای نظامی و امنیتی به کشته‌شدن هزاران تن انجامیده است. در آخرین نمونه از رویدادهایی از این دست، یک تروریست انتحاری خود را در بازاری در شمال نیجریه منفجر کرد و ۱۳ تن از خریداران و مغازه‌داران این بازار را کشت. بیش از ۶۵ تن نیز در این حادثه مجروح شده‌اند.

مردم خشمگین حاضر در محل فردی را که ظن همکاری او در این ترور می‌رفت را با ضرب و شتم از پا درآوردند.

10 روز پیش نیز در انفجاری مشابه‌ در همین محل ۱۳ تن کشته شدند.

گرچه کسی مسئولیت این انفجارها را به عهده نگرفته است، اما بنا بر تجربه و با استناد به رویدادهای مشابه قبل حدس زده می‌شود که بوکوحرام مسئول آن‌هاست.

۱۳۹۳/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...